Bizony, ha ki szeretnénk kerülni a "snail-mail"-nek is becézett hivatalos postai utat, de jellegéből fakadóan elektronikusan sem tudjuk a szükséges dokumentumokat elküldeni, akkor igénybe vehetjük a futárszolgálatokat.
A futárpiacon többféle szolgáltatással is találkozhatunk, mi megnéztük a biciklis, a motoros, és a multinacionális futárcégeket.
Biciklis futárok
Legelsőként Magyarországon ebben az üzletágban 1993-ban jelent meg a Hajtás Pajtás. Következőként 1999-ben az Elit Expressz indította Budapest útjaira "bringás" futárait, őket követte 2002-ben az Aranykerék szolgálat. Sinka Károly a Hajtás Pajtás PR-felelősének elmondása alapján ők mára már 140-150 alkalmazottal dolgoznak. Mindegyik futárszolgálat egyetértett abban, hogy a piacon nagy verseny van, ennek ellenére mindegyik cégnek magasak a profitvárakozásaik.
Budapesten az Aranykerék kivételével mindegyik futárszolgálat hat zónára osztotta fel a várost, így változtatva a tarifákat. A táblázatban a minimum és maximum árakat tüntettük fel. Mindegyik cég vállal természetesen felárért cserébe "teherszállítást" utánfutós biciklikkel.
A kiemelkedő gyorsaságért mindhárom társaságnál 50% felárat kell fizetni. A Hajtás Pajtás mindenkinek rendelkezésére áll hétvégén és éjszaka is, az Aranykerék csak szerződött ügyfeleknek, az Elit Expressznél pedig nem vállalnak éjjel, vagy hétvégén szállítást. A Hajtás Pajtás és az Aranykerék autós megrendeléseket is vállal, az Aranykerék tarifái, mint a kerékpárosnál is kicsivel alacsonyabbak a Hajtás Pajtásénál.

Vidékre a biciklisek közül a Hajtás Pajtás és az Aranykerék vállal szállítást, a Hajtás Pajtás kedvezményesebb díjakat kínál, amennyiben elegendő másnapra teljesíteni a fuvart.

Motorosok
Ahogyan a bicikliseknél, a motoros társaiknál is lehetőség van szükség esetén magasabb tarifáért autós szállítást igényelni. Az Árkádia és a Gepard Team is 5, illetve 6 zónára osztotta Budapestet, míg az Aventis egységes tarifákkal dolgozik, vidékre is.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Vidékre a kilométerdíjak meglehetősen eltérőek, itt érdemes lehet mérlegelni, hogy pontosan kit is választunk.

Multik
Magyarországon ma már több multinacionális futárszolgáltatást (is) nyújtó cég elérhető, így a DHL, a GLS, és a UPS is. Mivel ezeknél a vállalatokál már többféle szolgáltatásmód közül is választhatunk, s a célállomások is külföldön vannak, meglehetősen differenciáltak az ártáblázatok. A GLS-nél nem súly alapján számolnak tarifát, s csak az Európai Unió "szomszédos, frekventált, elérhető és távoli" részeibe vállalnak szállítást. Így egy XS-Pack minimális és maximális díjait hasonlítottuk össze a másik két cég dokumentum-feladási tarifáival. A DHL és a UPS is különböző zónákra osztja Európát, így náluk is a legkisebb, legnagyobb tarifa intervallumát adtuk meg.

Egyéb érdekes futárszolgálatok
A hagyományos étel-, ital-, dokumentumfutárok mellett fellelhető néhány érdekes szolgáltatás is, mint például a Fagyifutár, amely dél-Magyarországon működik. Ám meglepetésre top termékei között az előfőzött mélyfagyasztott Pacal, gesztenyemassza, s nem néhány gombóc fagylalt szerepel. Budapesten lehet akár méz házhozszállítását is kérni. De lehetőség van virágfutár, vagy vitaminfutár szolgáltatásait is igénybe venni. Ha a neten figyelmesen keresgélünk ráakadhatunk gáz-, tányér- és pohárfutárra is.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








