Az európai időjárási mintázat jelentős átalakulás előtt áll, ami a Kárpát-medencében is éreztetheti hatását a következő napokban.
Illegális „taxist” leplezett le a BKK: az engedély nélkül dolgozó sofőr egy népszerű mobiltelefonos alkalmazással szerzett utasokat. A Viber-csoportokat célzó razzia része volt annak a nagyszabású taxiellenőrzési akciónak, amelynek keretében a BKK munkatársai a rendőrökkel, a közlekedési hatóság és a NAV munkatársaival összefogva igyekeznek kiszűrni a csalókat.
Célzott taxiellenőrzést szervezett a BKK, amely a Fővárosi Önkormányzat kezdeményezésére olyan sofőröket akart felderíteni, akik engedély nélkül, illegálisan, egy mobiltelefonos alkalmazás segítségével – zárt Viber-csoportokban – szerveznek személytaxi-szolgáltatást Budapesten. A BKK ellenőrei mellett a Budapesti Rendőr-főkapitányság, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, valamint a Közlekedési Hatóság munkatársai is részt vettek az akcióban.
A razzia eredményes volt, a Viber-csoportos utazást követő tüzetes ellenőrzéskor kiderült, hogy a sofőr semmilyen szükséges okmánnyal vagy engedéllyel nem rendelkezik, ezért a közlekedési hatóság munkatársai az ellenőrzött jármű rendszámát eltávolították, a forgalmi engedélyét bevonták.
A Viber-csoport felderítésének és ellenőrzésének költségét a BKK állta, holott az engedély nélküli szolgáltatók felügyelete elsődlegesen állami feladat, és a jogsértés szankcionálására a közlekedési hatóság jogosult.
A rendhagyó taxiellenőrzési akció során a BKK, a rendőrség és a hatóságok munkatársai további két esetben próbavásárlást végeztek, valamint az akció része volt egy önálló NAV-ellenőrzés is. Ezek során további szabálytalanságokra derült fény, mint például: előre közölt fix tarifával, taxaméter nélkül végzett személyszállítás, nyugtaadás elmulasztása, illetve a gépjárművezető nem volt bejelentve.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Összefogás a csalók ellen: rendszeresek a fővárosi taxiellenőrzések
A BKK, a Budapesti Rendőr-Főkapitányság és a taxitársaságok közös érdeke, hogy a többségben lévő becsületes, szabálykövető taxisok közül kiszűrjék azokat, akik engedély nélküli személyszállítást végeznek.
A felek ebben minden támogatást megadnak egymásnak: a BKK és a BRFK stratégiai együttműködése kiterjed a Budapest közigazgatási területén szolgáltató taxik, illetve az engedéllyel vagy az engedély nélkül személyszállítási feladatokat végző személygépkocsik ellenőrzésére is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








