A spanyol fogyasztóvédelmi minisztérium közleménye szerint az Airbnb 65 122 hirdetése sértette meg a fogyasztóvédelmi szabályokat.
Itt egy friss lista, amin Budapest nem az utolsó helyen kullog: ebben nem is vagyunk olyan rosszak?
A világ legköltséghatékonyabb fővárosait rangsoroló új tanulmány szerint Szöul, Brisbane és Luxemburg állnak a lista élén. A Compare the Market ausztrál árösszehasonlító szolgáltatás által készített felmérés 11 különböző tényezőt vett figyelembe, köztük a megélhetési költségeket, béreket és munkanélküliségi rátát. A rangsor segíthet a családoknak a letelepedési döntések meghozatalában - közölte a Fox.
A Compare the Market több mint 40 gazdaságilag fejlett fővárost hasonlított össze, hogy meghatározza a világ legköltséghatékonyabb lakóhelyeit. A tanulmány olyan tényezőket vett figyelembe, mint a készpénzkamatláb, éves átlagbér, munkanélküliségi ráta, üzemanyagárak, közüzemi díjak, tömegközlekedési költségek, valamint alapvető élelmiszerek árai.
A rangsor élén Szöul, Dél-Korea fővárosa áll, amelyet Brisbane (Ausztrália) és Luxemburg követ. A top 10-be olyan európai városok bekerültek, mint Madrid, Ljubljana és Pozsony. Az Egyesült Államok fővárosai közül Chicago szerepelt a legjobban, a 18. helyen.
A tanulmány érdekes összehasonlításokat tartalmaz az egyes országok között. Svájcban volt a legalacsonyabb a készpénzkamatláb. Luxemburg büszkélkedhet a legmagasabb éves átlagbérrel, amely 126 690 dollár. Dél-Korea rendelkezik a legalacsonyabb munkanélküliségi rátával, míg az Egyesült Államokban a legolcsóbb az átlagos üzemanyagár.
A rangsor végén olyan városok találhatók, mint Oslo, Dublin, Koppenhága és Reykjavík, amelyek hagyományosan magas megélhetési költségeiről ismertek.
A tanulmány időzítése különösen releváns, tekintettel a globális gazdasági helyzetre. Az Egyesült Államokban például az infláció októberben enyhe emelkedést mutatott, 2,4%-ról 2,6%-ra nőtt. A munkaügyi minisztérium szerint ezt főként a drágább bérleti díjak, használt autók és repülőjegyek okozták.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az áremelkedés szeptemberben 2021 óta a legalacsonyabb ütemre lassult, ami annak a jele, hogy ezek az áremelkedések kiegyenlítődnek
– áll a jelentésben.
Ez a globális összehasonlítás értékes információkat nyújthat azoknak a családoknak és egyéneknek, akik költözést vagy letelepedést terveznek, segítve őket a megalapozott döntések meghozatalában a megélhetési költségek tekintetében.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








