A színe miatt kék kártyaként emlegetett Európai Egészségbiztosítási Kártya érvényessége idén év elejétől megváltozott.
Ha olvasás, akkor magazin, ha filmnézés, akkor vígjáték; a zaj és a helyhiány miatt bosszankodunk leginkább a repülőn, és kb. minden második magyar utál idegenekkel beszélgetni utazás közben – mutatják egy friss felmérés adatai. Kevésbé vagyunk nyitottak az utazás közbeni ismerkedésre, mint a cseh, a lengyel vagy a szlovák utazók, holott a baby boomerek jelentősen javítanak a statisztikánkon, hiszen e generáció tagjainak háromnegyede szívesen cseveg repülés közben a mellette ülő idegennel.
Népszerű elfoglaltság repülőn a filmnézés – mutatják a Kiwi.com adatai. A válaszadók 35%-a saját eszközön, 23%-a az ülés hátulján lévő képernyőn néz filmet. Műfajok közül egyértelműen a vígjáték vezet nemtől, kortól függetlenül. A nők közel háromnegyede (74%), a férfiak 57%-a választ komédiát repülés közben. A nőknél a 2. legkedveltebb filmes műfaj a romantikus (14%), majd az akció (8%), de akadnak olyanok is, akik horrort választanak (4%). A férfiak több mint negyede (26%) akciófilmet választ, 11%-a horrort.
Generációk között is akadnak eltérések a választott műfajok tekintetében. A fiatal felnőttek (Z generáció) választanak legnagyobb arányban vígjátékot utazás közben (76%). Úgy tűnik, hogy a borzongás leginkább az Y generáció tagjait vonzza: egyedül e generáció férfitagjai választanak katasztrófafilmet, de horrorfilmet is arányaiban jelentősen többen néznek a nők és a férfiak egyaránt a 26-41 éves korosztály tagjai közül.
Az X generáció döntő többsége is a vígjátékot részesíti ugyan előnyben, de kevésbé, mint a többi generáció (58%), náluk tízből hárman akciófilmet választanak, ami ebben a műfajban a legnagyobb arány a generációk között. A baby boomerek 91%-a vagy vígjáték, vagy romantikus alkotás mellett teszi le a voksát, a többi műfaj elenyésző arányban fordul elő náluk.
Még a filmnézésnél is többször jelölték meg a válaszadók az olvasást a felmérésben, amikor arról kérdezték őket, hogy mivel ütik el a repüléssel töltött időt. Döntő többségben (54%) magazinokat, újságokat választanak azok, akik olvasnak; a hozott példányok némiképp népszerűbbek, mint a repülőn található kiadványok. Tízből ketten olvasnak szépirodalmat, 13% választ nem szépirodalmi művet, és szintén 13% olvas útikönyvet.
A férfiak körében népszerűbb a repülőn az olvasás, és nagyobb arányban készülnek szépirodalommal, mint a nők. Generációkat tekintve a szépirodalomolvasás a repülőn leginkább a Z generáció tagjait jellemzi, és az életkor előrehaladtával egyre kevésbé készülnek honfitársaink ilyen regénnyel vagy verseskötettel a repülőútra. Nem szépirodalmi könyveket leginkább a baby boomerek olvasnak repülés közben, ahogy útikönyveket is jellemzően ők lapozgatnak. A magazin- és újságolvasás kiemelkedő az X generációs utazók körében, de a repülőgépen található ingyenes újságokat vagy magazinokat a fiatal felnőttek nézik át legtöbbször.
Tapsolsz, amikor landolsz?
Mit tartanak a legidegesítőbbnek az emberek utazás közben? A válaszok alapján összességében a zajok lehetnek a legzavaróbbak a repülés közben. Kb. minden 4. ember (26%) a túl sok alkoholt fogyasztó, zajos emberek miatt panaszkodik, ezt követi a síró csecsemők, gyerekek, majd a helyhiány miatti bosszankodás. Tízből kb. két embert (19%) zavar kifejezetten az, ha egy másik utas teljesen rádönti az ülését, míg minden huszadik válaszadót a leszálláskor tapsoló emberek idegesítenek. Elenyésző arányban ugyan, de akadnak olyanok is, akiket ezek közül egyik sem zavar (4%).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A helyhiány ugyan némiképp jobban zavarja a férfiakat, de nemeket tekintve nincsenek jelentős eltérések. Generációs különbségek viszont adódnak ebben a kérdéskörben is. A síró csecsemők, gyerekek leginkább a Z és Y generációsok számára bosszantóak. A túl sok alkoholt fogyasztó, zajos emberek jellemzően az X generáció tagjait és a baby boomereket idegesítik. Utóbbiak jóval nagyobb arányban dühöngenek amiatt is, ha egy másik utas teljesen rájuk dönti az ülést, ám ha ismerkedésről van szó, akkor ők a legnyitottabbak.
A magyarok fele nem akar beszélgetni
Merthogy, ha épp nem filmet nézünk, olvasunk, esetleg eszünk-iszunk, akkor gyakran keveredünk beszélgetésbe a mellettünk ülő akár idegennel is a repülőn. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy míg a nők és a férfiak szinte ugyanúgy viszonyulnak a repülőn való beszélgetéshez, addig a baby boomerek kitűnnek az összes többi generáció közül. Ők azok, akik a leginkább nyitottak az ismeretlenekkel való beszélgetésre.
Messze magasabb köztük azok aránya, akik szeretik az utazással töltött időt új emberekkel való találkozással tölteni: közel háromnegyedük (73%) beszélget a repülőn mindenképp vagy ha szimpatikus a mellette ülő idegen. Így tehát körükben jóval alacsonyabb azok aránya, akik utálnak idegenekkel beszélgetni, pusztán 27%-uk nyilatkozott így szemben az X generáció 47 és a Z generáció 48%-ával. Az Y generációsok közül pedig minden 2. utál idegenekkel csevegni, és ők azok, akik a legkevésbé vágynak arra, hogy az utazással töltött idő egyben új emberekkel való találkozás is legyen.
Összességében a válaszadók 14%-a mindenképp beszélgetést kezdeményez a repülőn mellette ülővel, még ha nem is ismeri, mert szereti az utazással töltött idejét új emberekkel való találkozással tölteni. Tízből négy válaszadó szintén szívesen beszélget a mellette ülő ismeretlennel, de nem mindenáron, hanem csak akkor, ha szimpatikus neki. Kiderült, a magyarok kevésbé nyitottak: a szlovákok és csehek körében pl. 38% azok aránya, akik kimondottan utálnak idegenekkel beszélgetésbe bonyolódni szemben a nálunk összesített 46%-kal.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében