Kalotaszeg és környéke már évszázadok óta komoly szereplőnek számít az erdélyi gasztronómiában.
Összes kiadásukat tekintve, az európai háztartásoknak átlagosan a közlekedésre kell a második legnagyobb pénzösszeget fordítaniuk a lakhatási ráfordítások után. A magyar háztartások például az összes kiadásaik 13,7 százalékát viszi el a közlekedés, ami annyit jelent, hogy az EU-ban ez a 7. legmagasabb arány. Fejenként mindez egyébként átlagosan 308 000 forintnyi kiadást jelent benzinre, buszra, vasútra...
Az EU-ban lévő háztartások összes, éves fogyasztási kiadásából 13,2 százalékot szakított ki a közlekedés - derült ki az Eurostat adatsorából. Ez összesen több mint 1,1 billió eurónyi kiadást jelent, fejenként pedig 2 200 eurót, azaz mai euró/forint árfolyamon számolva 730 000 forintnak megfelelő összeg. És bár ez brutálisan sok, azt érdemes megjegyezni, hogy az uniós háztartásoknak ez a második legnagyobb kiadási körük a lakhatás fenntartás után. Nem csoda tehát, hogy mindez rendkívül óriási összegre rúg.
Ahogy a statisztikákból látszik, az európai országok közül magasan a szlovén háztartások fordítják a legtöbbet közlekedési kiadásokra, akiket a litvánok és a luxemburgiak követnek. De azért azt is érdemes megjegyezni, hogy
Olyan országokat előzve, mint az Egyesült Királyság, Írország, Dánia vagy éppen Belgium. Érdekes ugyanakkor, hogy közvetlen szomszédjaink, mint például Románia, Horvátország és Szlovákia simán a lista végén kullognak az utolsó négy helyen. Arányosan összes kiadásainkhoz mérten 2-szer annyi összeget fordít egy magyar háztartás közlekedésre, mint egy szlovák.
Ez kevesebb mint a fele annak, mint amennyit egy EU állampolgár átlagosan költ, de a saját kiadásainkhoz mérten már kifejezetten soknak számít. Csak érdekességképpen egy átlagos izlandi lakos évi 4 670 eurót, azaz átszámolva több mint 1,5 millió forintot költ a közlekedésre, ami 5-ször annyi, mint amennyit egy átlagos magyar.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban
- Fontos döntést kell meghozni a nyugdíjjal kapcsolatban
- Világrekorder viadal kezdődik a Balatonon
- Lehet számolgatni a Superchargereknél
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon