Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
A HelloVidék megvizsgálta, hogy mennyibe kerül a tömegközlekedés az egyes vidéki megyeszékhelyeket, és meglepő eredményt kaptak. A közhiedelem szerint Budapesten kimagaslóan drága a tömegközlekedés, de valójában máshol sem sokkal olcsóbb, főleg ha az ár-érték arányt is figyelembe vesszük. Mutatjuk, hogy milyen árban vannak a megyeszékhelyeken a vonaljegyek és a havi bérletek, milyen szolgáltatást nyújtanak a közlekedésszervező vállalatok, mennyi vonal található az egyes településeken, hol a legdrágább és a legolcsóbb a tömegközlekedés és mely a legrosszabb és a legjobb az ár-érték arányú település az országban a tömegközlekedés szempontjából.
Sokan elszörnyülködnek, amikor megtudják, hogy Budapesten 9500 forintba kerül egy felnőtt havi bérlet a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. járataira. A fővárosban egy elővételben váltott vonaljegy 350 forintba kerül, a vezetőnél, helyszínen megváltva 450 forintba, a 10 darabos gyűjtőjegy megvásárlásával pedig már 300 forintért is juthatunk vonaljegyért. A nappali tagozatos diákbérlet 3450 forintba, a 24 órás jegy 1650 forintba, a 72 órás jegy pedig 4150 forintba kerül. Az említett árakért cserébe a budapesti utazóközönség 4 metróvonalat, 5 hévvonalat, 35 villamosvonalat, 253 buszvonalat, 16 trolivonalat és 39 éjszakai buszvonalat vehet igénybe.
A 19 megyeszékhely közül 6 város akad, ahol saját közlekedési vállalata van az önkormányzatnak, a többi helyen szerződés alapján az állami közlekedési vállalatok látják el a tömegközlekedéssel kapcsolatos feladatokat. A vidéki tömegközlekedésre főként az autóbusszal történő személyszállítás a jellemző, a fővároson kívül csupán Miskolcon, Debrecenben és Szegeden lehet villamossal utazni. Vidéken trolibusszal Debrecenben és Szegeden lehet találkozni.
Az egyes településeken hatalmas eltérések vannak az árakat és az üzemeltetett vonalakat illetően. Számos megyeszékhelyen kapható félhavi, éves, negyedéves és heti bérlet is, sőt nyugdíjas, kisgyermekes, kismama és kutyabérlet, ugyanakkor a 24 órás és 72 órás jegy kevés helyen lelhető fel. Mivel ennyire eltérőek a megváltható menetjegyek és bérletek típusai, ezért az összehasonlításnál azokat a fajtákat vettük alapul, amelyek mindegyik szolgáltatónál megtalálhatóak: a vonaljegyet és az összvonalas felnőtt havi bérletet.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A vidéki nagyvárosokban egy vonaljegy elővételben 210 és 350 forint között mozog, a járművön vásárolva pedig 310 és 500 forint között juthatunk a vonaljegyhez. Elővételben vásárolt vonaljeggyel Salgótarjánban a legolcsóbb utazni, ahol 210 forintot kérnek egy utazásért. Szekszárdon 220 forintért lehet igénybe venni a tömegközlekedést elővételben vásárolt vonaljeggyel, a sort pedig Kecskemét, Győr, Veszprém és Zalaegerszeg követi azonos, 250 forintos árakkal. A járművön megvásárolt vonaljegyek Székesfehérváron, Veszprémben és Kecskeméten a legolcsóbbak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








