Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
Egyre több új magyar rendszámra vásárolnak e-matricát a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. adatai szerint. Csak magyar rendszámból eddig idén közel negyedmillió új jelent meg a hazai fizetős utakon. Új csúcsot állítva ez a szám az év végével a 700 ezres határt is átlépheti.
Az autópályamatrica eladások alakulása alátámasztja az új- és használtjármű-piac hazai bővülésével kapcsolatos állításokat. Tavalyelőtt 610 ezer, 2018-ban már 660 ezer esetben vásároltak a díjköteles utakon újonnan megjelenő magyar rendszámra e-matricás jogosultságot. Az év első négy hónapjában ez a szám elérte a negyedmilliót, így a 700 ezres határ átlépésével újabb rekord dőlhet meg az év végéig.
Az új rendszám persze nem minden esetben takar új járművet (pl. személyautót, motorkerékpárt, autóbuszt, utánfutót vagy kishaszon-gépjárművet). Új rendszámot használt jármű is kaphat, sőt azoknak a járműveknek a rendszáma is újként jelenik meg az útdíjfizetési szolgáltatónál, amelyek használói korábban nem vettek igénybe fizetős útszakaszokat.
Az újonnan megjelenő rendszámokra idén eddig leginkább heti (106 ezer rendszám) vagy éves megyei jogosultságot (96 ezer rendszám) vásároltak. Az utóbbi körben az új autók, az előbbinél pedig a behozott, használt járművek lehetnek többségben. Érdekesség, hogy idén, április végéig 1599 egyedi rendszámra vettek matricát, amiből 358 jelent meg újonnan a NÚSZ-nál. Ezen felül 444 veterán és 26 versenycélú autóra is vettek idén matricát, amiből 122, illetve 16 volt új rendszámos.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








