Tegnap este kihúzták az Eurojackpot 2025/51. heti, pénteki nyerőszámait, de nem volt telitalálat.
A legtöbb környező országhoz képest elég keveset költenek szórakozásra, pihenésre a magyarok, Ausztriában például négyszer többet fordítanak az emberek pihenésre. A számokból kiderült, hogy az összes kiadáshoz képest nem állunk olyan rosszul az EU-ban, ugyanakkor a szlovákok, szlovének is igencsak előttünk vannak.
Az összes fogyasztásuk 8,5 százalékát költötték rekreációra és szórakozásra 2017-ben az európai háztartások - derült ki az Eurostat adataiból. Ez nagyjából 710 milliárd eurót jelent, ami az EU GDP-jének 4,5 százaléka, átlagosan 1400 euró fejenként.
A magyarok egy kicsit elmaradtak ebben a tekintetben az EU-s átlagtól, nálunk minden költés 7,2 százaléka ment szórakozásra, egy főre lebontva átlagosan 500 eurót (nagyjából 160 ezer forintot) egy évre, tehát havonta 41 eurót (12 ezer forintot) költött egy átlagos magyar szórakozásra.
A környező országokban Szlovákiában költötték a legtöbbet szórakozásra, az összes kiadás 10,4 százalékát - fejenként 900 eurót (kb. 290 ezer forintot) egy év alatt-, őket az osztrákok követik (10%, 2200 euró, azaz több mint 705 ezer forint fejenként), majd pedig a szlovének következnek kilenc százalékkal - náluk kereken ezer euró jut egy főre, ami 321 ezer forint. Romániában csupán az összes kiadás 5,8 százalékát tette ki a szórakozás és a rekreáció, ami fejenként 300 euróra (96 ezer forint) jön ki.
Arányaiban a legtöbbet egyébként a dánok fordították szórakozásra, az összes költés 11,5 százalékát, mögöttük a svédek állnak 11 százalékkal. A lista alján a görögök állnak 4,6 százalékkal, őket követik a románok a Luxemburg (5,9%).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Összegek tekintetében azonban Izland vezet, ahol 3700 eurót (1,18 millió forintot) költöttek fejenként szórakozásra az emberek, mögöttük 2700 euróval (867 ezer forinttal) a dánok állnak. A lista másik végén a románok állnak a már említett 300 euróval, utánuk a bulgárok jönnek 400-al (128 ezer forinttal), és a negatív lista harmadik helyén a magyarok állnak az átlag 500 eurójukkal.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








