Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
Kánikulai menetrendet, egyfajta "közlekedési sziesztát" vezetne be a nagyvárosokban a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége. A KSZOSZ szerint legalább hőségriadó idején ritkítani kellene a közösségi közlekedési járatokat délelőtt 11 és délután 3 óra között, hogy hosszabb, de fizetett pihenőidőkkel csökkentsék a járművezetők amúgy is nagy leterheltségét, s a baleseti kockázatot.
Hőségriadó idején minden lehetséges csatornán figyelmeztetik az embereket: aki csak teheti, ne keljen útra délelőtt 11 és délután 3 óra között. A kánikula a közösségi közlekedésben dolgozó járművezetőkre legalább olyan hatással van, mint az utasokra, de ők nem szállhatnak le néhány megálló után, hanem órákon keresztül ülnek a napon átforrósodó panorámaablakok mögötti volánnál, s feszült figyelemmel kell követniük a forgalmat, hiszen egy rossz mozdulat, egy pillanatnyi kihagyás is balesethez vezethet. Ráadásul ilyenkor az utasok is az átlagosnál türelmetlenebbek, kötözködőbbek, s minden indulat a sofőrökön csattan. Borzasztóan kockázatos ilyen körülmények között folyamatosan kint lenni a forgalomban - szögezi le Nemes Gábor. A KSZOSZ elnöke szerint az ilyen hosszan tartó hőségben nincs olyan munkavédelmi intézkedés, amellyel meg lehet óvni a járművezetőket a forróság hatásaitól.
A fordulók közötti párperces pihenőidő ugyanis éppen csak egy gyors étkezésre, mosdóhasználatra elég, arra semmiképpen sem, hogy a sofőrök kellően felfrissüljenek - érvel az elnök. Nemes szerint a kritikus időszakban ritkítani kellene a járatokat, a jelenleginél jóval hosszabb fizetett pihenőket hagyva a sofőröknek. A hosszabb pihenők azonban nem okozhatnak anyagi kárt a sofőröknek, nem csökkenhet a jövedelmük - szögezi az elnök. Az intézkedéssel egyébként az utasokat is védenék, mert a nagyvárosi forgalomban a hőségtől órák óta szenvedő járművezető figyelme óhatatlanul lankad, s ez akár életveszélyes is lehet.
A szakszervezet által javasolt, egyfajta "közlekedési sziesztát" elsősorban azokon a járatokon vezetnék be, amelyeken nem légkondicionált járművek közlekednek. Igaz a tartós kánikulában a légkondi sem sokat segít, hiszen az ajtókat 1-2 percenként ki kell nyitni, nincs is idő lehűteni a belső teret - teszi hozzá Nemes.
A KSZOSZ hamarosan írásban is felkéri az üzemeltető önkormányzatokat és a szolgáltatást megrendelő cégeket - a fővárosban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) -, hogy mielőbb dolgozzanak ki egy kánikulai menetrendet, amely az egyébként szokásosnál jóval kevesebb járat indítását tartalmazza.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








