Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
Kánikulai menetrendet, egyfajta "közlekedési sziesztát" vezetne be a nagyvárosokban a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége. A KSZOSZ szerint legalább hőségriadó idején ritkítani kellene a közösségi közlekedési járatokat délelőtt 11 és délután 3 óra között, hogy hosszabb, de fizetett pihenőidőkkel csökkentsék a járművezetők amúgy is nagy leterheltségét, s a baleseti kockázatot.
Hőségriadó idején minden lehetséges csatornán figyelmeztetik az embereket: aki csak teheti, ne keljen útra délelőtt 11 és délután 3 óra között. A kánikula a közösségi közlekedésben dolgozó járművezetőkre legalább olyan hatással van, mint az utasokra, de ők nem szállhatnak le néhány megálló után, hanem órákon keresztül ülnek a napon átforrósodó panorámaablakok mögötti volánnál, s feszült figyelemmel kell követniük a forgalmat, hiszen egy rossz mozdulat, egy pillanatnyi kihagyás is balesethez vezethet. Ráadásul ilyenkor az utasok is az átlagosnál türelmetlenebbek, kötözködőbbek, s minden indulat a sofőrökön csattan. Borzasztóan kockázatos ilyen körülmények között folyamatosan kint lenni a forgalomban - szögezi le Nemes Gábor. A KSZOSZ elnöke szerint az ilyen hosszan tartó hőségben nincs olyan munkavédelmi intézkedés, amellyel meg lehet óvni a járművezetőket a forróság hatásaitól.
A fordulók közötti párperces pihenőidő ugyanis éppen csak egy gyors étkezésre, mosdóhasználatra elég, arra semmiképpen sem, hogy a sofőrök kellően felfrissüljenek - érvel az elnök. Nemes szerint a kritikus időszakban ritkítani kellene a járatokat, a jelenleginél jóval hosszabb fizetett pihenőket hagyva a sofőröknek. A hosszabb pihenők azonban nem okozhatnak anyagi kárt a sofőröknek, nem csökkenhet a jövedelmük - szögezi az elnök. Az intézkedéssel egyébként az utasokat is védenék, mert a nagyvárosi forgalomban a hőségtől órák óta szenvedő járművezető figyelme óhatatlanul lankad, s ez akár életveszélyes is lehet.
A szakszervezet által javasolt, egyfajta "közlekedési sziesztát" elsősorban azokon a járatokon vezetnék be, amelyeken nem légkondicionált járművek közlekednek. Igaz a tartós kánikulában a légkondi sem sokat segít, hiszen az ajtókat 1-2 percenként ki kell nyitni, nincs is idő lehűteni a belső teret - teszi hozzá Nemes.
A KSZOSZ hamarosan írásban is felkéri az üzemeltető önkormányzatokat és a szolgáltatást megrendelő cégeket - a fővárosban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) -, hogy mielőbb dolgozzanak ki egy kánikulai menetrendet, amely az egyébként szokásosnál jóval kevesebb járat indítását tartalmazza.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








