2 °C Budapest

Kiderült: erre költenek a legszívesebben a magyarok

2016. június 20. 13:31

Leginkább utazásra költenének idén a magyarok, és ugyanez igaz a teljes európai lakosságra is - derül ki a Cetelem Körkép 2016 kutatás eredményeiből.

A magyarok 37 százaléka költene utazásra vagy egyéb szabadidős tevékenységre ebben az évben, így idén is ez számít a legnépszerűbb célnak a tervezett kiadások között - derül ki a Cetelem Körkép 2016 kutatás eredményeiből. Az utazási kedv ugyanakkor stabilan magas a teljes európai lakosságnál is: a felmérés eredményei szerint az összes megkérdezett 56 százaléka nyilatkozott úgy, hogy valószínűleg költ majd erre a célra.

A teljes európai lakosságnál kis mértékben - 2 százalékponttal - nőtt az utazást tervezők aránya az egy évvel korábbihoz képest, ám a magyarok érezhetően visszafogták utazási terveiket, hiszen 2015-ben még 45 százalékuk tervezte, hogy elutazik.

A kutatás szerint az ezüstkorúakra is jellemző a stabilan magas utazási kedv, sőt, a kor előrehaladtával nő is. Az ötven év feletti európaiak 41 százaléka legalább háromszor elutazott valahova az elmúlt év folyamán, amely 4 százalékponttal magasabb, mint a fiatalabbaknál. Mi magyarok jóval kevesebbet utazunk, mint az európai átlag, az életkor tekintetében pedig fordított a helyzet. Magyarországon az 50 év alattiak mindössze 29 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt 12 hónapban legalább háromszor otthonától távol töltött el éjszakát, míg a szenior korosztálynál ez az arány még alacsonyabb, 27 százalék.

Azok, akik nem terveznek utazást, főképp pénzügyi okokkal magyarázzák ezt, függetlenül az életkoruktól.

A fiatalabb korosztály ezen kívül leginkább az időhiányt, illetve a családi okokat hozza fel indokként, míg az idősebbeknél az egészségügyi problémák az utazás további gátló tényezői.

Ami az egyes szállástípusokat illeti, európai viszonylatban a hotelek elfogadottsága messze a legmagasabb, hiszen az összes válaszadó 60 százaléka számára a szállodák jelentik az elsődleges megoldást utazáskor. Figyelemre méltó viszont, hogy a magyaroknál a szállodák súlya jóval alacsonyabb az átlagosnál: nálunk csak a megkérdezettek 31 százaléka veszi számításba a hoteleket, ha utazik.

A vendégszobáknál ugyanakkor pont fordított a helyzet: a magyar válaszadók 36 százaléka veszi ezeket igénybe, ami több mint másfélszerese a felmérés egészére számított 21 százalékos értéknek. A magyarok egyértelműen a családoknál, barátoknál szállnak meg legszívesebben: 56 százalékuk oldja meg így rendszeresen szállását, miközben az európai átlag 46 százalék.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

A közösségi szállásmegosztásra a magyarok nyitottabbak az átlagnál: 10 százalékuk oldaná meg utazását ily módon (az aránya fiataloknál még magasabb: 13 százalék), miközben a felmérésben érintett európai országok átlaga valamivel 8 százalék alatt mozog.

A magyarok változatlanul szeretnek utazni. A kutatás eredményei pedig a költségtakarékosság szempontját is alátámasztják, hiszen a drágább szálloda helyett a magyar lakosság inkább választja a vendégszoba kibérlését vagy a barátoknál és rokonoknál való tartózkodást, ez pedig arra utal, hogy a lakosság megfontolt döntéseket hoz a nyári programot érintő kiadásokról.

- nyilatkozta a felmérés eredményei kapcsán Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem marketing igazgatója.

NEKED AJÁNLJUK
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 31. kedd
Marcella
5. hét
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?