A BKV munkavállalóit képviselő szakszervezetek egységes javaslatot tettek a 2023-as bérmegállapodás megkötésére irányuló tárgyalássorozat legutolsó ülésén.
Levelet írt a miniszterelnöknek a főpolgármester. Tarlós István gyászos lehetőségeket fest fel arra az esetre, ha a kormány nem segít be a fővárosnak a BKV finanszírozásába.
Az Index információi szerint a levélben a főpolgármester először az agglomerációs járatok finanszírozásáról ír, aminek az a lényege, hogy a fővárosnak csak határain belül kötelezettsége a járatok biztosítása, azon kívül nem. Mégis megteszi, de ezen tízmilliárd forintot bukik, és ezt már nem tudja kifizetni. Ezért Tarlós szerint az állam vagy átveszi ezeket a járatokat, főleg a HÉV-eket, vagy fizet. Ha egyik sem történik meg, akkor az agglomerációs jegyek, bérletek árát ötszörösre kell növelni, hogy ne alakuljon ki hiány.
A BKV hiányának másik forrása az ingyen utazók (100 ezer 6 év alatti gyerek, 324 ezer 65 év feletti nyugdíjas, 120 ezer fogyatékkal élő) utaztatása. Ezek az éves utazások 12 százalékát teszik ki. Az államnak kötelessége lenne kifizetni ezeknek az utazások után az árkiegészítést, mégis 9,3 milliárd forinttal kevesebbet kap érte a főváros, mint járna. Ha az állam nem fedezi ezt a költséget, arra az esetre a főváros egy olyan megoldást dolgozott, ami szerint az érintetteknek
Tarlós további lehetséges forrásként említi az éves 5000 forintos Budapest-matricát, amit a Budapest határát átlépő autósoknak kellene fizetniük. Az még nincs eldöntve, hogy a budapestiek a fizetős körbe tartozzanak-e, vagy csak a vidékiek fizessenek. Lesz a levél szerint egy belső zóna is, aminek a határátlépésekor további dugódíjat kell majd fizetni, de ennek helye, mértéke még nincs megállapítva
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Napirendre veheti az ukrán parlament a betiltott ellenzéki párt képviselőinek megfosztását mandátumuktól
- Egyetértenek a felek a francia-izraeli csúcson: együtt lépnek fel Iránnal szemben
- Kismillió címen kap pénzt Ukrajna az EU-tól, de ugyanarra mutat minden
- Most utalják a pedagógusoknak a 10 százalékkal megemelt fizetésüket - a nap hírei
- Új "csodajárművek" érkeztek Szegedre – képek
- Aranyozott vibrátorokra repültek rá a betörők, tetemes a kár
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


