Kalotaszeg és környéke már évszázadok óta komoly szereplőnek számít az erdélyi gasztronómiában.
Ha nyár, akkor vízpart - így gondolkodnak legtöbben, mikor a nyaralásukat tervezik. Bár évről évre nő azok száma, akik más elfoglaltságot keresnek a nyári szabadságukra, azért a tengerek, tavak és folyók partjain még sokáig nem kell attól tartani, hogy elnéptelenednének a strandok.
A magyarok többsége még mindig a vízpartokra vágyik, ha nyaralásról van szó - derül ki a Travelo friss kutatásából.
Homok, Horvátország, Balaton
Bár elméletben a magyarok elsöprő többséggel részesítik előnyben a homokos strandokat, kedvenc európai nyaralóhelyként mégis Horvátországot, itthon pedig a Balatont jelölik meg, pedig egyik sem a homokos partszakaszairól híres elsősorban.
Kész szerencse, hogy nem vagyunk tengerparti nemzet, a válaszadók több mint 70 százaléka (71,14 százalék) ugyanis inkább édes vízben pancsol szívesen. Hasonló arányban lelkesedünk a homokos partokért, a válaszadók közül 1300-an (69,7 százalék) legszívesebben homokos partokon pihennek. Jócskán leszakadva, második helyen (10,34 százalékkal) az aprókavicsos part végzett, és ennél csupán néhány százalékkal (9,7 százalék) kevesebben választották a füves strandokat. A medencéknek és a sziklás partszakaszoknak sikerült a legkevesebb rajongót gyűjteni a Travelo.hu kérdéssorának kitöltői közül.
A kedvenc külföldi és belföldi vizes helyek listáján belföldön toronymagasan a Balaton végzett: a válaszadók 84,05 százalékának a magyar tenger az abszolút kedvence. A maradékon a Tisza-tó, a Velencei-tó és a Fertő-tó osztozott.
A külföldi tengerpartok közül pedig Horvátország továbbra is a legnépszerűbb: majdnem minden harmadik válaszadó (30,37 százalék) a horvát partokat jelölte meg, mikor kedvencét kellett kiválasztania. Második a népszerűségi versenyben Spanyolország; 23,89 százalék favoritja. Harmadik helyen a görögök végeztek. 16,62 százalék hozzájuk megy legszívesebben nyaralni. Az összes többi európai tengerpart a maradék kevesebb mint 30 százalék kegyéért kénytelen versengeni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Jó könyv és labdajátékok
És mivel töltjük legszívesebben az időt a parton és a vízben? Ha eddig azt gondolta, hogy csak pihenünk, és élvezzük a nyarat, nagyon téved! Mindössze 23,75 százalék válaszolta, hogy a vízparton csak fekszik és pihen. A parton a legnépszerűbb egy jó könyv: 41,77 százalék választotta ezt az opciót. 34,48 százalék pedig az aktív pihenésre voksol, valamilyen labdajátékra a barátokkal vagy a családdal.
Ha bemegyünk a vízbe, akkor sem a lustálkodás a legnépszerűbb: csak 18,5 százalék első számú kedvenc időtöltése a vízen egy gumimatracon lebegni, élvezve az édes semmittevést. Önbevallásos alapon a vízben is mindenki inkább sportos: 66,74 százalék válaszolta azt, hogy ha már a vízben van, legszívesebben úszással tölti ott az időt. Vízisportokra 13,16 százalék, vízibiciklizős lazulásra pedig csak 1,57 százalék voksolt.
Nem csak a lángosra lenne igény
Amikor pedig megéhezünk, a klasszikus strandkaják vezetnek, de látszik, hogy lenne igény a salátákra is! 53,89 százalékos elsöprő győzelmet aratott a jó öreg lángos, mögötte 25,52 százalékkal a hekk a második. A palacsintát 9,79 százalék választotta kedvenc strandkajájának, míg arra kérdésünkre, hogy ha lehetne salátát, akkor azt enne-e inkább a strandokon, 10,8 százalék válaszolta, hogy igen. Megfontolandó adat a büféseknek!
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Mégsem a luxusüzlet kirablóit fogták el, újabb fordulat az ügyben
- Sulyok Tamás fogadta a svájci elnököt
- Babaváró hitel: nem születik baba? Íme a következmények!
- Szombat délutánig jelentkezhetnek a tévék, rádiók az NVB-nél
- Vitézy Dávid programadója: Gyurcsányozás és Budapest-ellenes minisztérium helyett a város legyen a középpontban!
- Az első 5 helyen különböző csapat pilótái végeztek - őrületesen kezdődött a kínai F1-hétvége