Ősszel is rengetegen vágnak neki Európa nagyvárosainak, ám a zsúfolt terek, a tömegközlekedés és a népszerű turistalátványosságok a zsebtolvajok fő vadászterületei.
Az elmúlt években több mint négyezer vonathiba történt a 3-as metró vonalán, ebből 36 füstöléssel járt. A metró állapota kritikus, reális veszéllyé vált, hogy bármelyik pillanatban le kell állítani. Ezzel sokkolta a BKV a Közbeszerzési Döntőbizottságot, hogy engedélyezze a mielőbbi szerződéskötést az oroszokkal a metró felújítására.
A BKV drámai hangú levélben kérte a Közbeszerzési Döntőbizottságot arra, hogy mielőbb megköthesse a szerződést a pályázaton nyertes orosz Metrovagonmassal a 3-as metró szerelvényeinek felújítására. A szerződéskötést azért függesztették fel, mert a tenderből kizárt észt Skinest Rail megtámadta az eredményt.
A KDB-t nagyon meggyőzhette a BKV levele, mert egy napon belül döntött a szerződés engedélyezéséről. A kérelem szerint 2011 és 2014 között a 3-as vonalon 4048 darab vonathiba történt, ebből 36 esetben volt már füstöléssel járó, konkrét tűzveszély.
- írja a BKV.
Lezárás esetén a metró járművek időszakos pótlására sincs lehetőség más vasúti járművel. Mindez nemcsak feltételezés, hanem bármikor megtörténhet, mint ahogy történt például a 2009-es S-Bahn esetében is Berlinben, ahol a német közlekedési hatóság leállította a járműállomány nagy részét.
- emeli ki levelében még egyszer a BKV.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,22 százalékos THM-el, havi 143 171 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az K&H Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az UniCreditnél 6,64% a THM, míg a MagNet Banknál 6,76%; az Erste és a CIB Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál pedig 7,00%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Eszerint a személy- és vagyonbiztonsággal kapcsolatos kockázat folyamatosan nő, és bizonyossággal senki nem tudja megbecsülni, hogy ez a kockázat mikor emelkedik arra a szintre, amikor adminisztratív beavatkozásként a metró leállítása lesz szükséges. A mielőbbi szerződéskötés tehát a BKV szerint kiemelt közérdek, ez szolgálja a közszolgáltatási tevékenység ellátásbiztonsága folyamatosságának fenntartását.
A cég azt is kiszámolta, hogy a leállított metró pótlása havi 23 milliárd forintba kerülne:
-
Fizetési sávok Magyarországon: Mi az elképzelés és mi a valós kép? (x)
Mennyit keresnek valójában a magyarországi szakmákban? Fizetési sávok, KSH-adatok és a No Fluff Jobs Salary Guide 2025 mutatják a valós képet.


