20 °C Budapest

Nagy változások jönnek a pesti tömegközlekedésben idén

Pénzcentrum
2014. január 3. 09:02

Új menetrendet vezet be az idei évre a Budapesti Közlekedési Központ. Felújított és meghosszabbított villamos vonalak, az utazók igényeihez jobban illeszkedő közlekedést ígér a szervezet az új intézkedésektől - írja a Világgazdaság.

Idén mintegy 300 új jegyautomatát kíván forgalomba helyezni a főváros különböző pontjain a BKK, ezeken a legtöbb jegy és bérlet megvásárolható lesz. Az elektronikus jegyrendszer projektjébe illeszkedő automata-hálózat készülékeivel feltölthetők majd az utasoknál már meglévő kártyák is.

A BKK legutóbbi ígérete szerint ez év tavaszán várható a Futár utastájékoztató rendszer egészének a bevezetése, az eredeti határidő 2012 nyara volt.

Az idén (más beruházások mellett) folytatódik a Budapest két kiemelt fontosságú, körgyűrűs villamosvonalának, az 1-esnek és a 3-asnak korszerűsítése, ide értve az áramellátását és a felsővezetékeit is. Az 1-es vonalát a Rákóczi hídon és a Szerémi úton át meghosszabbítják, új végállomása - 2015-ben - a Fehérvári útnál lesz.

Szintén felújításra vár a rossz pályáján lassan döcögő, így egyre kevesebbek által használt fogaskerekű vasút (60-as villamos) is, de a projekthez még pénzt kell szerezni a 2014-2020-as uniós finanszírozási időszakban. A vonal új végállomásai a Széll Kálmán téren, illetve a Normafánál lesznek. A fogas a Széll Kálmán téri előtti szakaszon már "fogatlan" lesz, mert sík fogaslécek nélkül is haladhat. Hegymenetben óránként 40, völgymenetben 30, villamosként közlekedve 50 kilométert tehet majd meg. Le kell cserélni a már sokszor felújított járműveket is.

További nagy beruházásokat is tervez a BKK a 2014-2020-as időszakban: a kisföldalatti meghosszabbítását, a kettes metró és a gödöllői HÉV összekötését, a fővárosi villamos- és trolibuszhálózat fejlesztését (ide értendő a fogas is), és az észak-déli regionális gyorsvasút (5-ös metró) déli szakaszának előkészítése.

MOST ÉRHETI MEG IGAZÁN LAKÁST, HÁZAT VENNI!

Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor most jött el a Te időd! Egyrészt azért, mert a lakáspiaci mutatók szerint egyértelműen megtört az elmúlt évek brutális áremelkedése. Jelenleg leginkább stagnálnak az árak, de van, ahol már árcsökkenést is tapasztalhatunk. Mindeközben a finanszírozási költségek még rekord alacsony szinten vannak. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum megújult lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,74 százalékos THM-el, és havi 81 188 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 3,03% a THM; a Budapest Banknál 3,10%; az MKB Banknál 3,12%; míg az OTP Banknál 3,23%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A főváros idei tömegközlekedését forgalomszervezési megoldásokkal is javítja a BKK. Erről készített összeállítása szerint januártól sűrűbben és egyenletesebben követik egymást a villamosok a csúcsidőszakokban a Fehérvári úton, de gyakrabban járnak a budai rakparton és a Kiskörúton is. 135-ös és 135A jelzéssel a BKK szolgáltatásába illesztve, és lényegesen sűrített menetrenddel közlekedik a korábbi Soroksár-busz, továbbra is díjmentesen. Változnak a 23-as, a 23E, a 140-es busz, valamint a 13-as buszcsalád indulási időpontjai. Két órával tovább jár a 150E busz, a reggeli csúcsidőszakban pedig gyakrabban indulnak a 22-es járatcsalád buszai.

Kész a 4-es metró tíz állomásából a nyolcadik is, de még nem száz százalék, hogy sor kerülhet-e a vonal átadására a tervezett, márciusi időpontban.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. május 10. hétfő
Ármin, Pálma
19. hét
Május 10.
Mentők napja
Május 10.
Baromfi világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?