A néhány hónapja még szokványos, a tavalyi rutin szerint zajló kampányra készülő piaci szereplők nyugalmát alaposan felkavarta a baleseti adó bevezetésének bejelentése. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) várakozása szerint a meghirdetett díjak átlagosan 4-5 százalékkal kerülhetnek a tavalyi szint alá, ám az új adó miatt elkerülhetetlen, hogy az ügyfelek átlagosan mintegy 5 ezer forinttal fizessenek majd többet, mint idén. Emiatt mindenkinek célszerű átszámolnia a díjakat, ám a döntés előtt nem árt óvatosnak lenni, és egyéb szempontokat is körültekintően figyelembe venni.
A baleseti adó egyik legnagyobb hátulütője, hogy ismét növeli a díjérzékenységet, a szolgáltatás színvonalát újból marginális szemponttá zsugorítva - olvasható a szövetség közleményében. Véleményük szerint az adó bevezetése ráadásul jelentős gyakorlati problémákkal jár, hiszen a díjhirdetés időszakában a biztosítók - jogszabályi háttér nélkül - csak az adó nélküli díjakat hirdethetik meg, miközben a biztosítási időszakban már az adóval terhelt összeget szedik be. Mindez jelentős ügyfél-elégedetlenséggel, pótlólagos ügyintézéssel járhat, ami a biztosítókat és az alkuszokat egyaránt terhelni fogja.
A baleseti adó hatására várhatóan tovább nő a díjeltérés a "jó" és "rossz" ügyfelek között, mivel - ahol erre még lehetőségük van - a biztosítók az utóbbiak felé nagyobb arányban növelhetik a terheket.
Biztosítási adó nélkül a FBAMSZ mintegy 4-5 százalékos díjcsökkentést tart lehetségesnek, ami adóval együtt legalább 23-24 százalékos díjemelkedést jelent majd. Bár a díjak a tavalyival összehasonlítható formában, adó nélkül lesznek meghirdetve, máris sok példáját látjuk annak, hogy a piaci szereplők drámai üzenetekkel igyekeznek majd minél nagyobb számban váltásra bírni az ügyfeleket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








