A vancouveri téli olimpiára érkezők közül heten kértek menedékjogot Kanadában, közülük négyen magyarok. A kanadai bevándorlásügyi miniszter úgy fogalmazott, Magyarország problémává válik a kanadai bevándorlási és menekültügyi rendszer számára - írja a Népszabadság.
Havonta több száz magyar állampolgár folyamodik Kanadában menedékjogért, azonban 97 százalékuk később visszavonja kérelmét, amire Jason Kenney bevándorlásügyi miniszter sem tud magyarázatot mondani. Annyi azonban bizonyos, hogy Magyarország lassan Kanada első számú forrás országa a menedékkérelmek tekintetében.
Oka lehet a kérelem visszavonásának az is, hogy a menedékkérők ezek után is munkavállalási engedélyt, segélyt és más szociális juttatásokat kaphatnak. Richard Kurland bevándorlási ügyekre szakosodott jogásza szerint a magyarországi menedékkérők nagy többsége roma közösségből való, és elsősorban az egészségügyi ellátás, az oktatás, illetve más szociális szolgáltatások miatt érkeznek Kanadába.
A magyar állampolgároknak jelenleg nincs szükségük vízumra ahhoz, hogy beutazhassanak Kanadába, amin a kormány egyelőre nem is kíván változtatni.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








