Megvolt a vasárnapi sorsolás is a Hatoslottón, ahol 600 millió forintért szállhattak harcba a játékosok. Lássuk, elvitte-e valaki a főnyereményt?
Nem csak szerinted túl hangos a reklám a tévében: vizsgálódott a hatóság, ez lett az eredmény
Hatósági eljárás indításáról döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a Rádió 1 Balázsék című műsorszámának egyik epizódjával kapcsolatban. A testület vizsgált egy, a TV2-n sugárzott kereskedelmi közleményt is, amelyet túl rövidnek és túl hangosnak talált két bejelentő.
Korhatári besorolás vizsgálata miatt szerepelt a Médiatanács ülésének napirendjén a Rádió 1 Balázsék című műsorszámának május 13-án 6 óra 13 perctől közzétett epizódja. A tizenkét éven aluliaknak nem ajánlott, azaz III. korhatári kategóriába sorolt adásban többek között műtéti beavatkozásokkal tréfálkoztak obszcén módon. A Médiatanács a hallgatói bejelentés nyomán hatósági eljárás indításáról döntött annak megállapítása érdekében, hogy a médiaszolgáltató, a Radio Plus Kft. a műsorszám közzétételével megsértette-e a klasszifikációs rendelkezéseket.
Ugyanezen az ülésén – szintén állampolgári bejelentésre – vizsgálta a testület a Petőfi Rádión 2024. május 14-én 6 óra 3 perctől közzétett Egy nap egy év című zeneszámot. A vizsgálat alapján a Supernem együttes szerzeménye megfelelt a médiaszolgáltató által választott III. korhatári kategória követelményeinek, ezért a Médiatanács nem indított eljárást a médiaszolgáltatóval szemben.
Két bejelentő is túl rövidnek és túl hangosnak találta az egyik autós portál TV2-n sugárzott reklámját. A tudatosan nem észlelhető reklámok közzétételét a jogszabályok tiltják. A Médiatanács vizsgálata azt állapította meg, hogy hirdetés az érzékelhetőségi határértéken belül van, amelyet a bejelentések ténye is igazolt. Ezenkívül a reklámszpot átlagos hangossága nem haladta meg a környezetében mért egyéb médiatartalmak átlagos hangerejét, illetve a még tolerálható 3 decibeles határértéken belül maradt, ezért a testület nem állapított meg jogsértést.
Nem találta jogsértőnek a Médiatanács a TV2-n április 16-án, 17-én, 18-án, 19-én, 22-én, valamint 23-án 19 óra 55 perces kezdettel sugárzott Házasság első látásra című műsorszámot sem. Az epizóddal kapcsolatban érkezett bejelentések szerint az egyik férfi szereplő női játékostársához intézett megjegyzéseivel az egész női nemet megalázta, a verbális agresszió közzétételével pedig a médiaszolgáltató rossz példát mutatott a fiatalabb generációnak. A Médiatanács megállapította, hogy a beszélgetések, mivel érzelmileg felkavaró párkapcsolati problémákra vonatkoztak, a közönség egy részét érzékenyen érinthették, azonban az elhangzott vélemények nem hirdették a női nem másodrendűségét. Az epizódok nem valósították meg sem az emberi méltóság tiszteletben tartására vonatkozó törvényi rendelkezés sérelmét, sem a megalázó, kiszolgáltatott helyzetben lévő személyek öncélú és sérelmes bemutatását, és a műsorszám nyelvezete sem haladta meg a médiaszolgáltató által választott III. korhatári kategória – tizenkét éven aluliaknak nem ajánlott – kritériumait.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.
Vallott a 2025-ös X-Faktor győztese: erre költi 36 milliós nyereményét a raktárosként dolgozó Belano
Belano megnyerte az idei X-Faktort, és a győzelemmel járó 36 millió forintos nyereményét nem luxusra, hanem tudatosan a zenei karrierjére fordítja.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








