A Pénzcentrum összeállítást készített annak kapcsán, hogy miért van Magyarországon jóval kevesebb életbiztosítás, mint például Nyugat-Európában, vagy Észak-Amerikában.
Az alapításának centenáriumát ünneplő Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024-ben 17 tematikában tervez emlékérmét kibocsátani. Az emlékérmék értékközvetítő szerepének minél szélesebb körű érvényesülése érdekében ezúttal is kibocsátásra kerülnek a nemesfém emlékérmék színesfém változatai.
Idén 17 tematikában tervez emlékérme-kibocsátást az Magyar Nemzeti Bank (MNB) - áll a jegybank közleményében. Az idei emlékérme-kibocsátási program összetételében és kivitelezésében is sokszínűnek ígérkezik. Folytatódik a „Középkori magyar aranyforintok” elnevezésű sorozat, benne az év legértékesebb arany érméjével, melynek értékét tovább emeli alacsony kibocsátási példányszáma. Újabb elemmel gazdagodik az Árpád-házi magyar szenteket felvonultató arany emlékérme-sorozat, valamint a több évtizedes múltra visszatekintő, nemzeti emlékhelyeket bemutató közkedvelt érmesor.
A tematikák között jelentős történelmi és alapítási évfordulók szerepelnek. A jegybank érmekibocsátással emlékezik meg gróf Batthyány Lajos miniszterelnök és a 13 aradi vértanú kivégzésének 175., valamint a nyilas rémuralom alatt közel száz zsidó életét megmentő Boldog Salkaházi Sára, a Szociális Testvérek Társasága apácanővére születésének 125. évfordulójáról. Idén ünnepli a jegybank alapításának a centenáriumát, amire érmekülönlegesség kibocsátásával hívja fel a figyelmet. Az alapítási évfordulók között ünnepeljük továbbá a Magyar Gyermekorvosok Társasága alapításának centenáriumát, valamint a polgári közjegyzőség 150 éves jubileumát is.
A különleges formájú érmék sorát színesítik a magyar származású Nobel-díjasokat bemutató ovális emlékérmék, melyek 2024-ben Karikó Katalin, Krausz Ferenc és OIáh György előtt tisztelegnek. A kör alakú érmék sorából kitűnnek a Nemzeti Hauszmann Program eredményeit bemutató emlékérme-sorozat következő elemeként, illetve a Rubik-kocka feltalálásának 50. évfordulója alkalmából kibocsátásra kerülő hatszögletű színesfém érmék, valamint a legeredményesebb magyar versenyló, Kincsem születésének 150. évfordulójára megjelenő téglalap alakú emlékérmék.
Az idei program keretében nemzetközi vonatkozású érmék kibocsátására is készül a jegybank. A tervek szerint azt a külpolitikai jelentőségű aktualitást is emlékérme örökíti meg, hogy hazánk tölti be 2024-ben az Európai Unió Tanácsának soros elnökségét. Emellett olyan világméretű sportesemények tiszteletére is tervez az MNB emlékérmét kibocsátani, mint az idén megrendezésre kerülő XXXIII. Nyári Olimpiai és XVII. Paralimpiai Játékok.
Rendkívüli! Jön a Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárd forint lesz a főnyeremény, ilyen még nem volt
A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








