Az OTP Bank felhívta a figyelmet arra, hogy az ünnepi időszakban az adathalászok különösen aktívak.
A számlálóbiztosok november 20-ig keresik fel azokat a háztartásokat, ahonnan nem érkezett be az online kitöltött kérdőív, november elsején szünetel az adatfelvétel – mondta el a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szóvivője.
Rövid Irén emlékeztetett: október elsején indult a népszámlálás és október 19-ig lehetett kitölteni online a kérdőívet. Nagyon népszerű volt az online kitöltés, 3,2 millió címről csaknem 7 millió személyi kérdőív érkezett be október 19-ig. A címek 63,5 százalékáról online érkeztek be a válaszok. Elmondta, a számlálóbiztosok október 20-tól kezdték meg a munkát és november 20-ig keresik fel azokat a háztartásokat, ahonnan nem érkezett be az online kitöltött kérdőív.
A számlálóbiztosok legalább három alkalommal, különböző időpontokban látogatnak el a címekre és próbálják majd felvenni a kapcsolatot az ottélőkkel. Hétköznap és hétvégén is felkereshetik a számlálóbiztosok az embereket – közölte Rövid Irén. Hozzátette, november elsején egy napra szünetel a adatfelvétel, ugyanakkor ha valaki kérte, hogy ekkor keressék fel, akkor természetesen számíthat majd a számlálóbiztos érkezésére.
Elmondta azt is, hogy a számlálóbiztos elérhetőséget hagy, ha többszöri megkeresés után sem talál otthon senkit, így lehetőség van előzetes időpont egyeztetésre. Rövid Irén felhívta a figyelmet arra, hogy azoknak, akik november 20-ig nem vesznek részt a népszámlálásban, még lesz egy hetük erre. November 21. és 28. között tudnak majd eleget tenni az adatszolgáltatási kötelezettségnek. Nekik a jegyzőt kell majd felkeresniük - mondta. Kiemelte ugyanakkor, hogy nem érdemes az utolsó pillanatig várni, hiszen a számlálóbiztosok alkalmazkodnak, és keresik a legalkalmasabb időpontot a kérdőív kitöltésére.
A háztartás egy nagykorú tagja megválaszolhatja valamennyi kérdést - mutatott rá. Rövid Irén hangsúlyozta: kötelező a részvétel a népszámlálásban, azonban néhány kérdésre nem kötelező válaszolni. Önkéntes a válaszadás például a vallásra, az egészségi állapotra, valamint a fogyatékosságra vonatkozó kérdésekre - mondta. Hozzátette ugyanakkor, hogy bár nem kötelező, de fontos a válaszadás, mert az érintett szervezetek számára nélkülözhetetlenek ezek az adatok.Az adatgyűjtéssel a "jövőnket határozzunk meg", a lakókörnyezetünket érintő fejlesztési programokhoz a népszámlálási adatok jelentik a támpontot – mutatott rá a KSH szóvivője.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nincs még vége a kérdéseknek: töltsd ki a Pénzcentrum kérdőívét!
Vannak olyan kérdések, amelyekre a Népszámlálási Kérdőív egyáltalán nem tért ki, pedig ugyanúgy (vagy talán még jobban is?) érdekelhetné a lakosságot. Mi például a legtöbb magyar kedvenc színe? Hányas a lábmérete átlagosan a nőknek? Milyen zenét hallgatnak a legtöbben Békés-megyében? A városiak cicásak és a falusiak kutyásak inkább, vagy fordítva? Hogy isszák a teájukat a fiatalok és az idősek? Melyik a kedvenc évszakunk, ünnepünk? Ezekre, és ehhez hasonló kérdésekre keresi most a választ a Pénzcentrum felmérése.
A kérdőívet elsősorban azért készítettük, hogy aki már kitöltötte a Népszámlálás kérdőívét, de még lenne kedve töltögetni, itt megtehesse. A kitöltés természetesen névtelenül, anonim módon zajlik és nincsen kapcsolatban a Népszámlálás kérdéseire adott válaszokkal. Fontos! A kérdéssor szándékosan komolytalan, célja pusztán a szórakoztatás. A válaszokból készült elemzések a Pénzcentrumon lesznek olvashatók.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








