Visszafogott kezdés várható a szerdai nyitást követően a Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) az Equilor Befektetési Zrt. elemzője szerint.
Csökkenő forgalom mellett emelkedett a héten a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) részvényindexe, a BUX 46 007,11 ponton zárt pénteken, 610,78 ponttal, 1,35 százalékkal magasabban, mint egy héttel korábban.
A részvénypiac heti forgalma 43,91 milliárd forint volt az előző heti 55,39 milliárd forint után, a vezető részvények vegyesen teljesítettek. Az Equilor Befektetési Zrt. heti összefoglalójában kiemelte az OTP dollárkötvény-kibocsátását. A bank tájékoztatása alapján ismertették, hogy február 15-i értéknappal összesen 650 millió dollár névértéken bocsát ki az OTP Tier 2 kötvényt. A futamidő 10,25 év, a kezdeti 5,25 éves időszak elteltekor bekövetkező visszaváltási napot megelőző 3 hónapban a kötvények névértéken visszaválthatóak.
Az összefoglalóban felidézték, hogy leminősítette a Moody's az OTP-t. A bank lejárattal rendelkező alárendelt devizaadósságának minősítését Ba1-ről Ba2-re rontotta a hitelminősítő, az OTP Jelzálogbank Zrt. hosszú lejáratú kibocsátói minősítése pedig Baa2-ről Baa3-ra változott, mindegyiknél stabil kilátás mellett.
Az Equilor jelezte azt is, hogy a Magyar Nemzeti Bank (MNB) jóváhagyta az Alteo részvényeire tett kötelező vételi ajánlatot. A Mol tulajdonában lévő Mol RES Investment Zrt., illetve a vele összehangoltan eljáró Főnix Magántőkealap és a Riverland Magántőkealap 3040 forintos vételi ajánlatot tett az Alteo részvényeire, a részvényesek február 10-től március 13-ig fogadhatják el a vételi ajánlatot.
A héten a vezető részvények közül az OTP 3,59 százalékkal erősödött, a papír 11 110 forinton zárt pénteken, heti forgalma meghaladta a 27,81 milliárd forintot.
A Mol árfolyama 2,04 százalékkal emelkedett, a részvény 2796 forinton fejezte be a kereskedést pénteken, heti forgalma 5,92 milliárd forintot tett ki.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A héten a Richter 1,98 százalékkal gyengült, pénteken 7940 forinton fejezte be a kereskedést, forgalma a héten 8,78 milliárd forint volt.
A Magyar Telekom jegyzése 2,66 százalékkal esett a héten, a részvény 366 forinton zárt pénteken, heti forgalma 531 millió forintot ért el.
A kis- és közepes részvények indexe, a BUMIX 3629,21 ponton zárt a héten, ami 14,82 ponttal, 0,41 százalékkal alacsonyabb az előző hetinél.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








