Az MNB előzetes adatai alapján a magyarok mintegy 12 626,5 milliárd forintot tartanak lekötés nélkül a bankszámlájukon.
Az Európai Unió statisztikai főigazgatósága (Eurostat) azt viszgálta, hogy a bruttó fizetés mekkora részét tudják félretenni az EU-s állampolgárok a különböző tagországokban. Természetesen kelet-nyugat szakadást figyelhetünk meg ebben az esetben is, mutatjuk, hogy áll Magyarország.
Az Eurostat adatai szerint a magyar lakosság a fizetése 9,62 százalékát tudja félretenni, amely értékkel a vizsgált országok között a középső harmadban helyezkedünk el. A legnagyobb megtakarítási rátát Luxemburgban, Svédországban és Németországban figyelték meg, ezeken a helyeken sorrendben a fizetések 20,09, 17,57 és 17 százaléka ment havonta a perselybe.
Az EU-ban Cipruson, Bulgáriában és Litvániában a legrosszabb a helyzet. A litvánok semennyit nem tudtak 2016-ban megtakarítani, a bolgárok közel 3 százalékkal, a ciprusiak pedig 5 százalékkal többet költöttek, mint amennyit kerestek. Az unióhoz hazánkkal együtt csatlakozó országok közül Szlovéniában, Csehországban és Észtországban tudtak többet félretenni a fizetésükhöz képest a munkavállalók, mint Magyarországon. Mutatjuk az összes országot, ahonnan van adat 2016-ból:
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








