Idén január eleji döntésével 40 milliárdról 55 milliárd forintra emelte az Államadósság Kezelő Központ a jelenleg megvásárolható leghosszabb futamidejű és egyúttal legmagasabb kamatprémiumot kínáló inflációkövető kötvényének értékesítési keretösszegét. Az ÁKK közleménye szerint a 2017/I sorozatú Prémium Magyar Államkötvény nyilvános ajánlattételében eredetileg szereplő minden más feltétel változatlan, ami azt jelenti, hogy a referenciaként szolgáló infláció (5,5%) felett 4%-pontos kamatprémium továbbra is elérhető.
A papír értékesítési keretösszegének megemelése azt tükrözi, hogy a hosszú távú lakossági megtakarítást célzó kötvényből az eddigi keretösszeg lassan kimerülhet. Ez persze nem véletlen, hiszen a jelenleg megvásárolható forintalapú inflációkövető kötvények közül ez a papír kínálja a legmagasabb kamatprémiumot. Referenciaként a minden év januári év/év alapú, KSH által közzétett fogyasztói infláció szolgál. Ennek idén januári értékét még nem ismerjük, de a tavaly év eleji adóemelések kiesnek a bázisból, ami eleve lefelé nyomja az inflációt.
Az idén januártól életbe lépett lakossági 10%-pontos rezsiár-csökkentés csak a februári számlákban jelenik meg, így annak az inflációt lefelé nyomó hatása inkább a februári inflációs adatban jelentkezhet majd nagyobb részben. Az MNB friss inflációs jelentése idén januárra év/év alapon 3,7%-os inflációt vetít előre, így ha az előrejelzés helyt állónak bizonyul, akkor a következő kamatperiódusra 7,7%-os éves kamat lesz elérhető.

Az
ÁKK tavaly ősz óta értékesíti a 2015/L sorozatú papírt, amely az
októberi éves infláció (6,0%) felett már "csak" 2,5%-pontos prémiumot
kínál, így jelenleg az első kamatperiódusra a 8,5%-os kamat időarányos
része érhető el. Az MNB friss inflációs jelentése idén októberre év/év
alapon 3,3%-os inflációt vetít előre, így a következő kamatperiódusra
5,8%-os kamat adódna.

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A
legfrissebb, elérhető adatok szerint a lakossági állampapírok állománya
tavaly november végén 926 milliárd forintot tett ki, amelyből a
különböző sorozatú inflációkövető kötvények volumene 240 milliárd forint
körüli lehetett az általunk vezetett adatsor szerint.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







