"Inkább lebeszélnélek az OTP-ről!" - Már az idősebbek is hűtlenek?

2010. december 4. 10:02

A fiatalabbak a Pöttyös Túró Rudira, az idősebbek a Nokiára beszélnék rá ismerőseiket: a fiatalabbak aktívabb támogatói az általuk kedvelt márkák közösségeinek. Az idősebbek a Brand Community Survey 2010-es eredményei alapján leginkább az OTP Bank esetében próbálnák meg lebeszélni a barátaikat és az ismerőseiket.

A fiatalokat, valamint az idősebbeket célzó márkák között egyre gyakoribb az átfedés, azaz sokszor mindkét generáció ugyanazokat a márkákat használja és eltérő módon bár, de aktív tagja a márkaközösségnek. A Pöttyös Túró Rudi, valamint a Coca-Cola és a Danone nem csak a fiatalok körében népszerű, az idősek körében hasonlóan erős márkának bizonyult.

Vajon milyen márkák életében vesznek részt legaktívabban a fiatalabb és az idősebb korosztály tagjai?

Az, hogy egy fogyasztó mely márkaközösségnek milyen mértékben aktív tagja, nagymértékben függ az életmódjától. Ezt természetesen demográfiai változóként befolyásolja az életkor is, amelyet jól tükröznek a felmérés eredményeinek korcsoportos vizsgálatai is, amelyek során a 15-18 éves, valamint a 45-49 éves válaszadók márkaközösségen belüli aktivitása, illetve a márkaközösségekben betöltött szerepei kerültek górcső alá.

Egy másik márka választásáról, azaz a márkaközösségből való távozásról az idősebbek körében leginkább az OTP Bank (26%) és a Coca-Cola (19%) esetében próbálnák meg lebeszélni az emberek barátaikat és ismerőseiket. A fiataloknál a Pöttyös Túró Rudi (32%) és a Coca-Cola (29%) esetében tennének erre legnagyobb arányban kísérletet a felmérésben részt vevők.

Fordított esetben, azaz az általuk kedvelt márka fogyasztására az idősebbek legnagyobb mértékben a Nokia (37%), a Danone (36%) és a Pöttyös Túró Rudi (35%) esetében bíztatnák közvetlen környezetüket. A fiataloknál a Pöttyös Túró Rudi (55%), valamint az Adidas (46%) és a Nike (45%) esetében tennének kísérletet a meggyőzésre a fogyasztók.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az ebből a szempontból leginkább kiemelkedő márkák terén tehát csupán néhány eltérés tapasztalható, azonban az aktivitás szintjében jelentősebb a különbség - a fiatalok ugyanis nagyobb arányban törekednek arra, hogy barátaikat, ismerőseiket meggyőzzék az általuk kedvelt márkák közösségébe tartozásról.


Braun Róbert

"A fiatalok és idősek körében mért eltérő arányok jól mutatják a társadalomban végbemenő változásokat - hiszen amíg régen az idősebbek számítottak a legfőbb információs forrásnak, addig a mai felgyorsult világban éppen a fiatalabbak azok, akik nyomon követik a termékek és szolgáltatások gyors ütemben történő fejlődését, ezáltal pedig ők számítanak szakértőnek" - mondta el Braun Róbert, a B&P Braun & Partners résztulajdonosa.

 

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. július 11. 19:41
A Google a Mediam Groupot nevezte ki hivatalos magyarországi és szlovákiai értékesítési partnerének....
ChikansPlanet  |  2025. július 11. 13:56
Az adatközpontok működése hatalmas mennyiségű hőt termel, amely a legtöbb helyen kárba vész. A pazar...
iO Charts  |  2025. július 11. 11:02
Az osztalékot sokszor összekapcsolják a passzív jövedelem gondolatával, emiatt mára kifejezetten div...
Holdblog  |  2025. július 11. 09:32
Zsiday Viktorral junior elemzőket keresünk, ahelyett, hogy nyaralnánk. Jó szórakozást! Milyen platfo...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. július 11. péntek
Nóra, Lili
28. hét
Ajánlatunk
  • Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)

    A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.

EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. július 11. 19:34