Egy férfi egy dél-angliai antik termékeket árusító boltban keresgélt, amikor rátalált egy harminc fontba (10 000 forint) kerülő tölgyfakeretes képre. Később a festményt egy aukción 48 000 fontért (16 millió forint) adta el.
A férfi nem is kép miatt vásárolta meg a műalkotást, számára a tölgyfakeret ért valamit. Az eredeti vízfestményt ki is vette a foglalatból és egy másikat helyezett bele. Az új tulajdonos álmában sem gondolta volna, hogy egy kisebb vagyont kaphat a kanadai indián totemet ábrázoló művészi alkotásért.
Az igazságra csak akkor derült fény, amikor a férfi utánanézett a festményen található névnek. A festő Walter J Phillips volt, akit mint kiderült Kanada egyik leghíresebb művészeként tartanak számon, és előző festményét 50 ezer fontért (16,5 millió forint) vették meg.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezek után a Devonban élő (kilétét felfedni nem akaró) tulajdonos felvette a kapcsolatot a Bonhams aukciós házzal, majd a szakértők megállapították, hogy a kép az 1920-as években készült és körülbelül 10 ezer fontra (3,2 millió forint) becsülték az értékét.
A festményt mindenképpen Észak-Amerikában szerették volna értékesíteni, mivel úgy gondolták, hogy ott ismert a festő, és ezáltal jobban eladható a kép. A későbbi, Torontó-i árverésen azonban majdnem ötszörös áron (48 000 fontért) talált gazdára a remekmű - a tulajdonos nem kis örömére.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








