A GKI Gazdaságkutató Zrt. felmérése szerint decemberben érezhetően javultak az üzleti szektor és a fogyasztók kilátásai novemberhez képest.
Mostanáig több mint 10 ezer 25 év alatti regisztrált álláskereső elhelyezkedéséhez igényeltek segítséget a Vállalkozások munkaerő támogatása programban – közölte Bodó Sándor. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára elmondta, eddig összesen 19 ezer munkavállaló felvételéhez kértek mintegy 10 milliárd forint támogatást a cégek.
A kormány június elsejétől még szélesebb kör számára tette elérhetővé a Vállalkozások munkaerő támogatását, amely a fiatal álláskeresők mellett már minden, legalább egy hónapja regisztrált álláskereső foglalkoztatása után igényelhető. A tavaly októberben elindított program a feltételek könnyítésével még népszerűbbé vált. Majdnem minden második kérelem nyáron érkezett be, júniusban és júliusban 5 milliárd forint támogatást igényeltek a munkaadók.
A Vállalkozások munkaerő támogatásának mértéke teljes munkaidős foglalkoztatás esetén havonta a bérköltség – vagyis a bruttó munkabér és szociális hozzájárulási adó – fele, de legfeljebb 100 ezer forint lehet. A foglalkoztatók a korábbi öt hónap helyett fél évig kaphatják az összesen így akár 600 ezer forintot elérő támogatást. Bodó Sándor kifejtette:
Magyarország 2021 első negyedévében a legjobb foglalkoztatási adatot produkálta a rendszerváltoztatás óta. Az Eurostat által összesített mutatók szerinti 77,7 százalékos hazai foglalkoztatási szint közel hat százalékponttal múlja felül az Európai Unió átlagát. A tavaly júniusi csúcs óta több mint 110 ezer fővel csökkent, a gazdaság újraindulásával pedig még tovább mérséklődhet a regisztrált álláskeresők száma. A 15-24 évesek közül 272 ezren dolgoznak, többen, mint egy évvel ezelőtt. A fiatalok 2010 előtt 30 százalékhoz közelítő munkanélküliségi rátáját mára kevesebb, mint a felére szorítottuk vissza.
A Vállalkozások munkaerő támogatására folyamatosan lehet jelentkezni a helyileg illetékes járási hivatalok foglalkoztatási osztályainál.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








