A termelők többsége elérte a fedezeti pontot.

Erős áremelési nyomás alatt az építőipar, a lakásépítő cégek 72 százaléka készül áremelésre. A szektorban tevékenykedő vállalatok több mint felénél jelentkezik munkaerőhiány -írja a VG.hu
Az árakra ható nyomás az építőiparban egyre nő, a GKI Gazdaságkutató Zrt. építőipari üzleti kilátásokat tükröző felmérésének húszéves történetében még sosem lehetett találkozni ilyen magas intenzitású áremelési törekvésekkel - írja a lap a társaság közlésére hivatkozva.
Négyhavi mélypontra jutott, miután szűk négy ponttal csökkent az ágazati bizalmi index, de még mindig sokkal kedvezőbb kilátásokat jelez, mint a járvány első, második és harmadik hulláma során - jelezte a GKI.
Decemberben a magas- és mélyépítő cégek kilátásai egyaránt romlottak, miként az előző háromhavi termeléssel kapcsolatos elégedettség és a rendelésállományok értékelése is. A foglalkoztatási várakozások viszont kissé javultak az előző hónaphoz képest - állapította meg a kutatás. A munkaerőhiány lényegében az építőipari cégek 57 százalékát érinti. Különösen jelentős ez a probléma a lakásépítésben, az itt tevékenykedő cégek 76 százaléka szenved ettől. Az anyag- és kapacitáshiánnyal minden harmadik termelő kénytelen szembesülni, de e tényező említési gyakorisága kissé csökkent a nyári hónapokhoz képest. A vevők laza fizetési fegyelme minden negyedik vállalkozást érinti hátrányosan, és inkább a kis- és középvállalatok vezetőinek okoz fejtörést - írja a lap.
A 6-18 éves fiatalok mintegy heti 8 órát töltenek játékkal, a magyar gyerekek pedig mintegy 76 százaléka ezzel tölti a szabadidejét.
A startolásnál a magyarok mindössze 10-15 százaléka ismerte a közösségi finanszírozás lényegét, és sokan még mindig összekeverik ezt a fajta támogatást a jótékonykodással.
Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.
A szorongás nem alaptalan, hiszen Magyarország évek óta rosszul szerepel a rákkal kapcsolatos halálozási listákon.
-
50 milliárdos rebranding folyamat zajlik a Penny-nél
A nehéz helyzetben is hosszú távra tervez az üzletlánc - a társ-ügyvezetőket kérdeztük.
-
Videó: ennyivel olcsóbb, ha nem a balatoni büfében vásárolsz, hanem a boltban
Megnéztük, milyen árak vannak a parton, és mennyibe kerül egy hamburger, ha magunk készítjük.
-
5 érv amellett, hogy vásárlóként miért válaszd a közösségi finanszírozást (x)
Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


