5 °C Budapest
Close up of a young Asian woman using contactless payment via smartphone to pay for her shopping at self-checkout kiosk in a store cimlapi

Egyre több magyar fiatal mond nemet a készpénzre: ők már csak így fizetnek a boltban

2021. november 22. 22:05

A banki kapcsolatokkal rendelkező 19-29 éveseknek 78 százaléka használ valamilyen bankkártyát, ám internetbanki vagy mobilbanki szolgáltatásokat jóval kevesebben, mindössze 38, illetve 45 százalékuk vesz igénybe – állapítja meg a K&H ifjúsági indexe. A fiatalok fele havonta átlagosan 66 ezer forintot költ az elektronikus fizetőeszközökön keresztül. 

A K&H ifjúsági indexéhez az idei harmadik negyedévben készült felmérés szerint a 19-29 éves korosztály döntő része, 96 százaléka kapcsolatban áll valamelyik bankkal. Az érintettek elsősorban a bankkártyát használják, ez a 78 százalékukra igaz. Ugyanakkor a többi banki szolgáltatás közül a bankszámlájukat nem igazán veszik igénybe, mindössze 58 százalékukra jellemző.

A netbank- és mobilbankhasználat sem igazán gyakori: előbbit a bankoló fiatalok 38 százaléka, utóbbit pedig a 45 százalékuk alkalmazza. A visszafogott arány magyarázható azzal is, hogy a bankszámlájukat is viszonylag ritkán használják. 

Nem meglepő, hogy a 19-29 éves fiatalok közel fele (49 százaléka) használ inkább készpénzt. Akik pedig elektronikusan - azaz bankkártyával vagy okosórával - szoktak fizetni, azok átlagosan havonta 66 ezer forintot költenek. Az említett adatokon alapuló becslés szerint, ha 19-29 évesek korosztályába tartozó több mint 1,1 millió fiatal fele a készpénzes fizetés helyett az elektronikusat választaná a havi 66 ezer forint elköltésére, akkor több mint 400 milliárd forint összegű forgalom terelődhetne át a készpénzes térfélről az elektronikusra. Ez már csak azért is fontos lenne, mert nemzetközi szinten is kimagasló szinten van Magyarországon a készpénzállomány, GDP-arányosan 14-15 százalék. 

Az ifjúsági index adatai is alátámasztják, hogy már iskolás korban érdemes a fiatalokat megismertetni az elektronikus banki szolgáltatásokkal, hogy a későbbiekben tudatosan használják ezeket. 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2023. február 9. 09:57
Elkészült a Media Freedom Rapid Response (MFRR) európai jelentése, melynek célja az EU-tagállamokban...
Bankmonitor  |  2023. február 9. 07:35
A Bankmonitor szakértői által vizsgált tíz bank közül hat csökkentette személyi kölcsönének kamatát...
Holdblog  |  2023. február 9. 06:05
Egy sor gazdag országban az Egyesült Államokkal az élen a kisemberek jelentős része sikertelennek ér...
Kasza Elliott-tal  |  2023. február 8. 13:07
Tegnap volt egy hirtelen emelkedés, miután Powell megszólalt, és teljesült az Nvidia eladási megbízá...
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

NAPTÁR
Tovább
2023. február 9. csütörtök
Abigél, Alex
6. hét
Február 9.
Pizza világnap
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?