Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján.
Több egészségügyi intézmény részlege is elköltözik Budapesten: ide kell mennie a betegeknek decembertől
Átmenetileg költözik a Semmelweis Egyetem klinikáinak jópár részlege. Az egyetem szerint a tavaszig tartó változtatások alatt energetikai felújításokat végeznek az épületeken.
December 1-től átmenetileg új helyszínen működik majd a Semmelweis Egyetem klinikáinak jópár részlege, mert több épületen is energetikai felújítást terveznek - írják a honlapon.
Mint közölték, a Semmelweis Egyetem több klinikai tömbben és közel 40 különálló egységében havonta nagyságrendileg 200 ezer járó-, és csaknem 12 ezer fekvőbeteg esetet lát el. Az intézmény ilyen nagyságrendű kapacitás mellett jelentős mennyiségű energiát használ fel, ezért szükségessé válik néhány, az energiafelhasználást optimalizáló intézkedés, amely a betegellátás folyamatosságát nem befolyásolja. Hangsúlyozták: a költözés nem érinti a betegellátó munka kapacitását, klinikát nem zár be a Semmelweis Egyetem.
2022. december 1. és 2023. március 31. között az alábbi változások lesznek a betegellátó szervezeti egységek vonatkozásában:
- A Szent Rókus Klinikai Tömb Stáhly utcai szakrendelőjének épülete november 30-tól zárva lesz, a szakrendelők, a családorvosi és foglalkozásegészségügyi ellátás innen átmenetileg átkerül a Szent Rókus Klinikai Tömb Gyulai Pál utca sarki épületébe. A jelenleg a tömb toronyépületében működő rehabilitációs betegellátó egységeket az épület két legfelső szintjére költöztetik be, míg a pszichiátriai járó- és fekvőbeteg ellátást az egyetem Pszichiátriai és Pszichoterápiás Klinikára helyezik át.
- A belső klinikai tömb (Üllői-Szentkirályi-Baross-Mária utcák által határolt terület) kapcsán közölték: a korábbi transzplantációs klinika épületében lévő intenzív részleg a Belgyógyászati és Hematológiai Klinikán folytatja működését november 30-tól, míg a Pankreász Betegségek Részlege a Tömő utcai épület V. emeletére kerül.
- A Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika Baross utcai részlegének Asszisztált Reprodukciós Osztálya a Külső Klinikai Tömb Központi Betegellátó Egységében működő Asszisztált Reprodukciós Centrumban (ARC) folytatja november 30-tól a munkát.
- A külső klinikai tömbben (Üllői-Bókay-Szigony-Tömő-Korányi utcák által határolt terület) a Belgyógyászati és Onkológiai Klinika – jelenleg a Tömő utcában lévő – onkológiai fekvőbeteg részlege és az ún. kúraszerű ellátás november 30-tól a klinika Korányi utcai épületében kap helyet.
- A Belgyógyászati és Onkológiai Klinika Tömő utcai tömb V. emeletéről a 10 ágyas hospice ellátás a Szent Rókus Klinikai Tömb Geriátriai Klinika és Ápolástudományi Központba kerül november 30-tól.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








