A közönség nagyjából 60%-a magyar. A külföldiek közül egyre többen jönnek tudatosan, egy-egy kiállítást megnézni. De van egy alig ismert biznisze is a múzeumnak...
A koronavírus által okozott gazdasági nehézségek enyhítésében, és a vállalatok likviditásának javításában alapvető segítséget nyújthatnak olyan adóeljárási lehetőségek, mint az adóelőleg módosítása, a fizetési halasztás vagy a részletfizetés.
Az adóelőleg csökkentését többek között a társasági adóelőleg, az iparűzési adóelőleg, illetve az innovációs járulékelőleg esetében kérhetik a vállalkozások, amennyiben a 2020-as adókötelezettség várhatóan nem fogja elérni az előző időszak adatai által kiszámolt és bevallott adókötelezettség összegét - hívja fel a figyelmet a BDO Magyarország.
A fizetési halasztás, valamint a részletfizetés régóta létező jogintézmény, és bár az adóhivatal ezek engedélyezését korábban szigorú feltételekhez kötötte, várható, hogy a kialakult helyzetben az ilyen kérelmek kapcsán megengedőbb lesz. A halasztás és a részletfizetés ugyan nem alkalmazható a magánszemélytől levont személyi jövedelemadóra és járulékokra, ugyanakkor fontos eszköz lehet a munkabéreket terhelő szociális hozzájárulási adó, a szakképzési hozzájárulás, valamint nem csoportos adóalanynál az általános forgalmi adó tekintetében is.
- mutat rá Orbók Ilona, a BDO Magyarország adópartnere. Ezért fontos tudni, hogy a megbízható adózói körbe tartozó adóalanyoknak lehetősége van gyorsított eljárásban kérni a kérelem elbírálását. A határidő ilyenkor a benyújtástól számított 15 nap - tette hozzá Orbók Ilona.
Szintén megbízható adózók számára másfél millió forintot meg nem haladó adótartozás esetén automatikusan rendelkezésre áll a 12 havi kamatmentes részletfizetés lehetősége. Ezt célszerű például kihasználni akkor is, ha a vállalkozás a fenti értékhatárt meghaladó, az adóévben később felmerülő adókötelezettségre az általános szabályok szerint nyújt be kérelmet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A vonatkozó kérelem 10 ezer forintos illeték megfizetése mellett nyújtható be. A halasztási kérelem esetén meg kell jelölni, hogy az adót mikor fizeti meg az adózó, a részletfizetésnél pedig azt kell feltüntetni, hogy hány hónap alatt tudja teljesíteni az adózó az adót.
Tekintettel arra, hogy a csatolt adatok köre és a megfelelő indoklás fontos szerepet játszik a kérelem pozitív elbírálásában, ráadásul az adóhivatal kérhet további alátámasztásokat is, célszerű a fenti eljárások során szakértői képviseletet igénybe venni.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








