13 °C Budapest

Itt a Lidl nagy bejelentése: örülhetnek a magyar családanyák

2019. március 7. 20:30

A Lidl Magyarország a magyar családok egészséges táplálkozásának segítésének céljából saját márkás termékeinek só- és cukortartalmát 2025-ig átlagosan 20 százalékkal csökkenti. A figyelemfelhívás és az egészségtudatosság növelése érdekében az áruházlánc és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) a mai napon együttműködési megállapodást írt alá.


A Lidl évek óta kiemelt hangsúlyt helyez az egészséges és kiegyensúlyozott étrend támogatására. A fogyasztói igényeket szem előtt tartva, beszállítóival szorosan együttműködve, a nemzetközi és hazai ajánlásokat figyelembe véve vizsgálja annak lehetőségét, hogy mely termékei esetében csökkenthető a hozzáadott só- és cukortartalom. Termékfejlesztési stratégiájában, a cukortartalom csökkentése kapcsán a vállalat elsősorban a gyermekek körében népszerű élelmiszerekre összpontosít, míg a sótartalom minimalizálása tekintetében azokra, melyeket Magyarországon rendszeresen fogyasztanak és általában a napi sóbevitel nagy részét teszik ki.

KATT! Az üzletláncok 10. heti akciós kiadványait itt találod.

A vállalat fejlesztései már most jelentős só- és cukorcsökkenést eredményeztek számos termék esetében úgy, hogy a megszokott ízélmény változatlan maradt. Az áruházlánc saját márkás reggeliző pelyhének hozzáadott cukortartalma 2015-től 24 százalékkal mérséklődött, szalámis pizzájának hozzáadott sótartalma az innovációk révén 2016-tól 29 százalékkal csökkent. A Lidl Magyarország saját fejlesztésű, 1 kg-os félbarna kenyerének előállítása során, az elmúlt 1 év alatt 15 százalékkal kevesebb só került felhasználásra. A cél, hogy 2019 végéig a jelenlegi 1.8 g/100 g-ról, a Magyar Élelmiszerkönyv szerinti minimális 1.3 g/100 g-ra csökkenjen a termék sótartalma. Ez az elhatározás azért is fontos, mert a legfrissebb hazai felmérések szerint a magyar felnőtt lakosság sóbeviteléhez a fehér és félbarna kenyerek járulnak hozzá a legnagyobb arányban.

A hazai felnőtt lakosság sófogyasztása jelentősen meghaladja az ajánlásokban szereplő napi legfeljebb 5 grammnyi, durván 1 teáskanálnyi mennyiséget. A magyar férfiak ennek több mint háromszorosát, a magyar nők több mint kétszeresét veszik fel naponta. A Lidl elköteleződése kiemelkedő, örömmel támogatjuk vállalásában

- mondta Kubányi Jolán, az MDOSZ elnöke. A diszkontlánc beszerzési politikájának egyik úttörő szándéka, hogy 2025-re 20 százalékkal kevesebb hozzáadott cukor-és sómennyiséget árusít saját márkás termékei körében. A fejlődés eredménye az élelmiszerek cukor- és sótartalmának átlagos csökkenésével mérhető, melynél figyelembe veszi a vállalat, hogy egy árucikkből Magyarországon egy év alatt mekkora mennyiséget értékesített.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Vállalatunk elkötelezett a helyes táplálkozás aktív előmozdítása iránt, ezért arra törekszünk, hogy az íz befolyásolása nélkül a legegészségesebb tápanyag-összetételt hozzuk létre saját márkás termékeink körében. Felelős vállalatként fontos számunkra vásárlóink védelme és a táplálkozással összefüggő egészségtudatosságuk növelése

 - mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője. Az MDOSZ-szel közösen figyelemfelhívó aktivitásokkal, tematikus aloldallal, tájékoztató anyagokkal, speciális receptekkel is szeretné támogatni vásárlóit a tudatos táplálkozás témájában.
Az áruházlánc további fejlesztések révén arra is törekszik, hogy minél több terméke, minél nagyobb arányban tartalmazzon természetes összetevőket, tartósítószerek, ízfokozók, adalékanyagok, valamint színezékek hozzáadása nélkül.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm