Jelenleg egyszerre több, mint 20 féle allergén virágpora található meg a levegőben, többségük országosan tüneteket okozó koncentrációban.
Körülbelül az EU-s átlagot hozzuk, ha azt vizsgáljuk, mekkora része történik a magyar halálesetnek rákból kifolyólag. Egész számra kerekítve mind a magyar, mind pedig az EU-s érték 26 százalék. Nézzük, hogy állunk ezzel a többi tagállamhoz képest, és mekkora különbség van, ha nemek szerint megbontjuk a számokat.
A magyar férfi halálesetek 29 százalékáért, a nők esetében pedig 23 százalékért felelős valamilyen rákos megbetegedés az Eurostat adatai szerint. A 28 EU-s tagállamban ez az érték 30 és 23 százalék, így Magyarországon kisebbek a nemi különbségek.
Az összes haláleset közül Szlovéniában lehet a leggyakrabban az okokat rákos megbetegedésre visszavezetni, amely nagyrészt a férfiak 36 százalékos értékének köszönhető, hisz a nők esetében a mutató csupán 27 százalék. Ha a felsőházat vizsgáljuk, akkor a nemek között a legnagyobb különbség a spanyoloknál van (11 százalékpont), a legkisebb differencia pedig az íreknél (összesen két százalékpont), ezt a fenti ábrán a zöld vonal mutatja meg.
Az "alsóházban" pedig azt látjuk, hogy a legnagyobb különbség Görögországban van a nemek között (10%), a legkisebb pedig Finnországban és Lengyelországban, ahol egységesen 3 százalékon áll ez a mutató. Az EU-ban a rákos halálesetek legkisebb részaránya az összes halálozás tekintetében Bulgáriában van, egészen pontosan 17 százalék.
Ha 100 ezer lakosra nézzükk a standardizált halálozási mutatót, akkor Magyarország 348,18-as értékkel rendelkezik, a teljes EU-ban ez a mutató pedig csupán 261,5-ön áll.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.