Borzasztóan megdrágult a vasúti áruszállítás: már inkább megéri elkerülni Magyarországot
Az EU-s előírások és ajánlások ellenére hazánkban tavaly nőtt a közúti, illetve csökkent a vasúti szállítmányozás aránya - Brüsszel éppen fordítva szeretné.
Az EU-s előírások és ajánlások ellenére hazánkban tavaly nőtt a közúti, illetve csökkent a vasúti szállítmányozás aránya - Brüsszel éppen fordítva szeretné.
Napokon belül szakhatósági engedély kell majd a 2,5 tonnánál nagyobb tömeget szállító kisteherautósoknak.
A nemzetközi kereskedelemben a zavarok legalább 2023-ig tartanak, tízszeresére nőtt a tengeri szállítmányozás költsége.
A világkereskedelem továbbra is az egyik feltétele a világ fejlődésének, a nemzetek felzárkózásának, gazdagodásának is.
A társaság üzleti tevékenységére az orosz-ukrán konfliktus jelenleg nincs hatással.
A járványhelyzet hatása számos más ágazatban visszaszorulni látszik, azonban a munkaerőhiány még mindig aktuális probléma.
Az üzemanyag-drágulás csak egy a sok olyan tényező közül, amelyik alapjaiban rengeti meg a szállítmányozást.
Az általános 4-5 nap helyett 4-5 hétre nőtt a konténerhez jutás időtartama. A járvány miatt a kínai gazdaság sem működött teljes kapacitással.
Egy friss, hajózásbiztonsági riport szerint tavaly 49 nagy méretű hajó veszett oda világszerte.
Gyakorlatilag egy év alatt hétszeresére emelkedtek a tengeri szállítási díjak. Jó esetben is még a 2021-es év végéig kitart a drágulás
Sokkolóak a számok.
Szabad a pálya, de az előírások maradnak.
A koronavírus-járvány kezdete óta százszorosára nőtt az érdeklődés egy-egy betöltetlen kereskedelmi, szállítási vagy raktározási pozíció iránt; a jelentkezők többsége csak átmenetileg helyezkedne el ezekben a munkakörökben, például azért, mert eredeti foglalkoztatójuk leállásra kényszerült és nem tud bért fizetni.
Egy régi bajtárs felé.
Az államkasszát is gyarapítaná.