A kgfb-csata állása: íme a nyertesek és a vesztesek

Pénzcentrum2010. november 10. 10:02

A váltási kampány első hetében félmillió díjszámítás történt a Biztosítók.hu honlapján, ez a szám már most meghaladja a tavalyi mindösszesen négyszázezer díjszámítást. Az idei átlagdíj 17 500 forint, ami 27%-os árzuhanást jelent a tavaly novemberi 24 000 forintos átlagdíjhoz képest.

Az online alkusz szerződéskötési rangsorában a dobogós helyeket az Allianz Hungária Biztosító (36,3%), a K&H Biztosító (18,6%), valamint az Astra Biztosító (13,3%) foglalja el. Az új kötések piacának majd 70%-át lefedő triót a Magyar Posta Biztosító, az Union, a KÖBE, valamint az MKB Általános Biztosító követi.

Amennyiben nem csak az új kötéseket, hanem az elvándorlásokat is figyelembe vesszük, és így képezünk egy bruttó új kötések/elvándorló ügyfelek mutatót, a nyertesek sorrendje a következő: Astra Biztosító, MKB Általános Biztosító, K&H Biztosító, Allianz Hungária Biztosító, Union Biztosító, Magyar Posta Biztosító.

A fenti bruttó új kötések/elvándorló ügyfelek mutató alapján az idei kampány legfőbb vesztesei az Aegon Magyarország Általános Biztosító, a Genertel Biztosító, a Groupama Garancia, valamint az Uniqa Biztosító. Ezeket a biztosítókat több mint háromszor annyi régi ügyfél hagyja el az adatok szerint, mint amennyi új ügyfelet szerezni tudnak.

Mi alapján választunk biztosítási alkuszt?

A társaság megbízásából az NRC Piackutató Kft. október közepén 1000 fős online kutatást végzett a kötelező és casco piaccal kapcsolatban. A kutatás megvizsgálta többek között, mi alapján választunk biztosítási alkuszt, mennyire vagyunk tisztában az alkuszok szolgáltatásaival. A célcsoportra reprezentatív internetes kutatás a 20-65 éves, gyakori internet használó, a biztosítás megkötéséről legalább részben önmaga döntő autósok véleményét tükrözi.

Mi alapján választunk alkuszt?

Megszokás és vak szerencse, illetve keresőoptimalizálás és online kampány - ezek lehetnek a legfőbb tényezők az online biztosítási alkusz kiválasztásánál. A válaszadók 59%-a saját korábbi tapasztalatai alapján választ alkuszt, 30%-a internetes keresőt hív segítségül a kötelező biztosítás megkötésekor. A reklám és mások ajánlása kis szerepet játszik az alkusz kiválasztásában - derül ki a kutatásból.


Simon Péter

"Teljeskörű ügyintézés, árgarancia, egyszerűen kezelhető online felület. A kötelezőjüket online alkusznál megkötő autósok számára ez a 3 legfontosabb dolog, amit az alkusztól elvárnak. Míg az árgarancia 96% számára fontos a biztosítási alkusz kiválasztásánál, addig a telefonos ügyfélszolgálat már csak 78% számára, az alkusz TV-s jelenléte pedig már csak 11% részére lényeges. Az árgarancia fontos ugyan a felhasználóknak, az azonban szintén kiderül a kutatásból, hogy a többség nem tudja, mit is jelent pontosan az árgarancia fogalma" - nyilatkozta Simon Péter, a Biztosítók.hu Alkusz szakmai vezetője.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Online alkuszok ismertsége

A kutatás részeként az NRC megkérdezte válaszadóit, a felsorolt online alkuszi oldalak közül melyeket ismerik. Az online alkuszok támogatott ismertségi rangsorát 79%-os ismertséggel a Netrisk vezeti, 49%-kal második a Biztosítás.hu, míg 36%-kal harmadik a Biztosítók.hu.

Lehet-e különböző díja 2 alkusznak ugyanarra a biztosításra?

A megkérdezettek 53%-a szerint lehet különbség 2 online alkuszi oldal kötelező biztosítási díjai között. Ez a tévhit is mutatja, hogy sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a kötelező biztosítás meghirdetett díjaitól egyetlen közvetítő sem térhet el. A válaszadók 22%-a ugyanakkor azt nyilatkozta, hogy lehet eltérés a díjak között, ezt ki is próbálta. Erre az esetre érvényes ugyanakkor az árgarancia. Amennyiben egy alkusz nem a hivatalosan meghirdetett díjat ajánlja ki, az árgaranciát meghirdető alkusz állja a valódi díj és a kalkulált díj közötti különbséget, így nem érheti hátrány az ügyfelet. 

 

Címkék:
KGFB,