Görögországban akár 3000 eurós, azaz mintegy 1,2 millió forintos bírságot is kiszabhatnak azokra, akik vadkempingeznek vagy szabálytalanul parkolnak lakóautójukkal.

A Tesla súlyos pénzügyi nehézségekkel küzd: csökkenő eladások, zuhanó profit és részvényárak jellemzik a vállalatot, miközben az elektromos autógyártó már csak a szabályozási kreditek értékesítésének köszönhetően tud nyereséget felmutatni- írja a CNN.
A Tesla helyzete egyre aggasztóbb. A vállalat nettó bevétele 71%-kal zuhant az első negyedévben, amit részben elhomályosított Elon Musk bejelentése, hogy visszalép a Kormányzati Hatékonysági Osztálynál (DOGE) betöltött vitatott pozíciójától. A pénzügyi problémák azonban ennél mélyebbek: a cég történetében először csökkentek az eladások, miközben az elektromos járművek árai is esnek.
A Tesla alapvető problémája, hogy már veszteséges az autóeladásokon. Az első negyedévben csak azért tudott 409 millió dolláros nyereséget elkönyvelni, mert 595 millió dollár értékben adott el szabályozási krediteket más autógyártóknak. Ha a Trump-adminisztráció tervei megvalósulnak, ezek a kreditek is veszélybe kerülhetnek, mivel az új kormányzat el akarja törölni azokat a szövetségi kibocsátási szabályokat, amelyek előnyben részesítik az elektromos járműveket gyártó vállalatokat.
Az eladások csökkenése részben a növekvő versenynek köszönhető, különösen Kínában. A Tesla eladásai Európában és Kínában is csökkennek, miközben az elektromos járművek összesített eladásai ezeken a kulcsfontosságú piacokon növekednek. A vállalat hamarosan elveszítheti a világ legnagyobb elektromos autógyártója címet a kínai BYD javára.
Musk politikai tevékenysége is árt a vállalatnak. A vezérigazgató a szövetségi kormányzat drasztikus csökkentését szorgalmazza és világszerte szélsőjobboldali pártokat támogat. Még a Wall Street-i elemzők közül is többen úgy vélik, hogy a márka károsodása tartós lehet, annak ellenére, hogy Musk bejelentette visszalépését a DOGE-tól.
A Tesla bruttó autóipari haszonkulcsa 12,5%-ra csökkent az első negyedévben, szemben a 2022 első negyedévében elért 30%-os csúccsal. A Morgan Stanley kutatása szerint a Tesla legutóbb 2012 elején rendelkezett ilyen alacsony haszonkulccsal, amikor még csak 5600 autót értékesített évente - nagyjából annyit, amennyit tavaly átlagosan naponta eladott.
A 2022-es 30%-os haszonkulcs az Egyesült Államok legjövedelmezőbb autógyártójává tette a Teslát, annak ellenére, hogy csak töredékét adta el a General Motors, a Ford vagy a Stellantis által értékesített járműveknek. Az egészséges profit és a 37-87% közötti éves növekedés kombinációja miatt a részvényárak az egekbe szöktek, a vállalatot pedig a világ legértékesebb autógyártójává tették.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Musk elutasítja, hogy a vállalat komoly pénzügyi nehézségekkel küzdene. "Sok válságon mentünk keresztül az évek során, és valójában... a halál szélén álltunk - legalább egy tucatszor" - mondta a befektetőknek a keddi konferenciahívás során. "Ez nem egy ilyen időszak. Nem állunk a halál szélén, még csak közel sem."
A Tesla jövője részben attól függ, sikerül-e megvalósítania a "robotaxik" bevezetését, amelyek önvezető fuvarokat kínálnának egy új, hamarosan Austinban debütáló fuvarmegosztó szolgáltatás keretében. Musk szerint ez a szolgáltatás és a humanoid robotok bevezetése, amelyek állítása szerint még idén munkába állnak a Tesla gyáraiban, a vállalatot értékesebbé teszik majd, mint a világ következő öt legértékesebb vállalata együttvéve.
Miközben a részvények rajongói még mindig hisznek a Musk által felvázolt jövőképben, a GM nemrég leállította saját robotaxi-szolgáltatását, a Ford pedig jelentősen visszafogta az autonóm járművek fejlesztésére irányuló erőfeszítéseit. "A nyereséges, teljesen autonóm járművek tömeges elterjedése még messze van" - nyilatkozta Jim Farley, a Ford vezérigazgatója.
Musk már legalább hat éve ígéri, hogy a Tesla robotaxik körülbelül egy év múlva érkeznek, és még ő is elismeri, hogy a vállalat nem teljesítette a korábbi előrejelzéseket a "teljesen önvezető" (FSD) képességek időzítésével kapcsolatban. "Én vagyok a fiú, aki farkast kiáltott az FSD-vel kapcsolatban" - ismerte el a befektetőkkel folytatott 2023. júliusi beszélgetés során.

Megmutatta vadiúj Ferrariját a dúsgazdag Jákob Zoli: 260 millióért vehette az 1000 lóerős csúcsgépet
Átvette vadonatúj Ferrariját a milliárdos Jákob Zoltán, az 1000 lóerős szuperautó 260 millió forintba kerülhet
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


