A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben.
Egyre több magyar fizet mobillal, de a webkártyák népszerűsége is az egekben van - ezt tárta fel egy új kutatás.
A 97%-os hazai bankkártya penetráció mellett tovább nőtt és eléri a 63 százalékot azok aránya, akik elmondásuk szerint nagyon gyakran, egy héten többször is bankkártyával fizetnek bolti vásárlásaik során, a kártyát napi szinten használók aránya pedig már 23% - ezt közölte a Mastercard.
Összességében az látszik, hogy a banki ügyfelek 85%-ánál hetente egyszer biztosan bankkártyával történik a bolti fizetés. E mellett a kártyát fizetésre egyáltalán nem használók tábora tovább csökkent, arányuk ma már mindössze 3%. A kártyahasználat fejlődése az online számlafizetésnél az egyik leginkább szembetűnő: ma már a megkérdezettek 63%-a kártyával intézi ezeket a kifizetéseket, ezzel párhuzamosan pedig a csekkes befizetések aránya 41%-ról 36-ra csökkent.
A hagyományos bankok szolgáltatásai mellett két év alatt két és félszeresére nőtt azok száma itthon, akik valamelyik neobanknál nyitottak számlát, ami azt jelenti, hogy minden tizedik magyar már neobanki ügyfél is. A növekedés főleg a fiatalok körében volt kiugró, ahol 4%-ról 17%-ra nőtt a nem hagyományos banki ügyfelek aránya.
Érdekesség, hogy a magyar neobanki ügyfelek 10 százaléka már ezt a kártyáját használja minden vásárlása során, ugyanakkor a többség inkább csak kisebb összegeket tárol rajta. A felhasználók 37 százaléka esetén 50 ezer forint, vagy ennél kisebb összegű volt az egyenleg, 24% pedig éppen annyit tart a kártyáján, ami egy adott vásárláshoz éppen szükséges. Talán nem meglepő, de a neobanki kártyák esetén a külföldi webshopos vásárlás (68%) és a külföldi tartózkodás során történő fizetés (60%) a használat leggyakoribb módja.
A kártyás fizetés népszerűsége a magyarok körében nem csak belföldön, de nemzetközi útjaik során is nőtt. A megkérdezettek 35%-a járt szabadidejében külföldön az elmúlt évben. Az ebbe a csoportba tartozók 45%-a a fiatalok korcsoportjából került ki, 43%-uk pedig a fővárosban él. Az utazás során a megkérdezettek 69%-a használta a kártyáját (63% vásárlásra és mindössze 6% aki kizárólag pénzfelvételre).
Hasítanak a mobilbanki appok és a mobilfizetés
A magyarok egyharmada (33%) kezdeményezett tavaly mobilfizetést (szemben a 2022-es év 26%-os arányával). A mobilfizetés nem meglepő módon szintén a fiatalok körében a leggyakoribb, itt a megkérdezettek megközelítőleg fele (43%) adott pozitív választ, de az idősebb korosztálynál is eléri a 21%-ot azok aránya, akik rendszeresen fizetnek így.
97 százalékos okostelefon penetráció mellett 88% tud a mobilbanki applikációk létezéséről és 68% használja is azt (ez 8%-os növekedést jelent egy év alatt, öt év alatt pedig közel 40%-ot). Leggyakrabban átutalásokra, egyenleg lekérdezésre, tranzakciók ellenőrzésére és online fizetés hitelesítésre használjuk.
Lassan mindenki vásárol online, egyre népszerűbbek a webkártyák
A Covidot követően némi megtorpanás volt tapasztalható az online térben, hiszen míg a járvány idején 87% volt az online vásárlók aránya, ez a világjárvány után 81-83% közé állt vissza. 2023 őszére azonban újra csúcsot döntött a vásárlási láz: a megkérdezettek 88%-a vett valamit az interneten a felmérést megelőző fél évben (5 év alatt ez 36% növekedés). Tízből hét fogyasztó (69%) használta ehhez a mobiltelefonját (2021-ben ez még csak a válaszdók felére volt igaz). Azok közül, akik vásároltak valamit online, 67% volt azok aránya, akik ezt havonta legalább egyszer tették és mindössze 12%, akik 2-3 hónapnál ritkábban.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az internetes vásárlások során használt fizetési módok közül az online bankkártyás fizetés a legnépszerűbb (67%), ezt követi a kártyás utánvét (44%), majd a készpénzes utánvét (40%). Az adatok összesítése után az látszik, hogy 85% azok aránya, akik fizetnek online vásárláskor kártyával.
A megkérdezettek közel ötöde (18%) vásárol rendszeresen külföldi webshopból, 45% ennél valamivel ritkábban, míg 37% azok aránya, akik még sosem tettek így. A külföldről vásárlók többsége (61%) nagyobb, jól ismert webshopokból vásárol csak. 52%-uk a fő kártyájával fizet, de egyre népszerűbbek az úgynevezett feltöltős webkártyák, ilyen megoldást a válaszadók 21%-a használ már.
A visszaélés nem újdonság, de a többség nem érzi felkészültnek magát
A felmérésben résztvevők kétharmada tapasztalt valamilyen visszaélési kísérletet az interneten, a legtöbb esetben ebből szerencsére semmilyen káruk nem lett. 15% viszont nem volt ilyen szerencsés, itt a veszteség többnyire (az esetek 61 százalékában) 50 ezer forint alatt maradt.
Amikor a visszaélések fajtáiról kérdezték őket, a válaszadók elmondásuk szerint leggyakrabban valamilyen futárcég nevében kiküldött sms-el vagy emaillel (51%) találkoztak, 20% említett közmű szolgáltatók nevében küldött követelést, 19-19% volt a gyanúsan jó befektetést ígérő, illetve a banknak álcázott adatbekérő megkeresések aránya.
A megkérdezettek kevesebb mint negyede (23%) gondolja magát teljesen felkészültnek, 55% valamelyest felkészültnek tartja magát a visszaélésekkel szembeni védelemben. Abban viszont a túlnyomó többség (78%) egyetért, hogy a csalók egyre profibbak lesznek és a helyzet a jövőben rosszabb lesz, mint most. És hogy kitől várnak védelmet? A válaszadók 53%-a a bankjától várja ezt, 38% említette a szabályozót, 35% a rendőrséget, 27% a kereskedőket.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Oroszország nem vesz részt a júniusi békekonferencián
- A szükséges ajánlás háromszorosát gyűjtötte össze a baloldali szövetség
- Fucsovics Mártonnak összejött, ami Piros Zsombornak nem
- Az északiak terrortámadásától tart Dél-Korea
- Veszélyes telefonos átverésre figyelmeztet az MNB
- Gálik Zoltán: rosszul áll Rishi Sunak és a Konzervatív Párt szénája