A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 10,1 milliárd eurónál.
„Akár az infláció 5-szörösével is drágulhat a közúti fuvarozás 2024-ben, ami jelentősen növelheti a hazai inflációt, sőt ellátási gondokat is okozhat” – figyelmeztet az iparági szakértő
„Akár 16-21%-kal is növekedhetnek a közúti fuvarozás költségei 2024-ben”, áll a DigiLog Consulting független tanácsadócég által publikált Közúti Fuvarozási Árindex 2023 III. negyedéves jelentésében, ami az előrejelzett 4-6%-os infláció ötszöröse is lehet. A költségek megugrásának több mint felét az útadók drasztikus emelése okozza, a másik felét pedig az inflációs környezet következtében fellépő általános költségnövekedés és az üzemanyagok jövedéki adójának emelése teszi ki.
Az útdíjak soha nem látott mértékű növekedését a fajlagos díjak drasztikus emelése és az eddigi ingyenes szakaszok fizetőssé tétele okozzák, együttesen.
Fizetőssé válik az M0 körgyűrű eddig ingyenes, teljes déli szakasza, amely a hazai disztribúció legforgalmasabb útvonala
– emeli ki Lajkó Ferenc iparági szakértő. Az inflációkövető díjemelésen felül Magyarországon 2024. január 1-től, Németországban pedig 2023. december 1-től kerül bevezetésre az ún. külső költség, amelyet a károsanyag-kibocsátás és a zajterhelés adójaként kell megfizetnie a fuvarozóknak.
A magyar útdíj átlagosan 50-60%-kal, a német pedig 70-83%-kal kerül majd többe 2024-ben!
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az új díjak kiszámolása még komplett rakományoknál sem egyszerű, a disztribúciós feladatok esetében pedig kifejezetten komplikált feladat. A járművek típusán, környezetvédelmi besorolásán kívül az útszakaszok jellege is különböző díjszabást von maga után. A költségnövekedés megállapítása pedig nem végezhető el egyszerűen az átlagos emelés mértékének használatával, mert a szórás a hazai útdíj esetében 35-85% közötti értékeket mutat.
A brutális útdíjemelés gazdasági következményei súlyosak lesznek. Egyfelől tovább nehezítik a 2023. III. negyedéve óta veszteségesen működő közúti fuvarozók helyzetét; akik nem tudják átvállalni a növekményt, kénytelenek lesznek továbbhárítani ügyfeleikre a megemelkedett adóterhet. Ha mégsem sikerülne teljesen áthárítaniuk az útadót, az tovább rontaná az eredményességüket, ami ellen csak kapacitásaik jelentős csökkentésével tudnának védekezni. Lecsökkent kapacitásuk pedig, a recesszió elmúltával – a makrogazdasági előrejelzések szerint akár már 2024 második felében – kapacitáshiányt és ellátási gondokat okozhat.
Másfelől az útdíjemelés a termékek áraiba beépülve jól látható mértékben növelni fogja a fogyasztói árakat, és felfelé tolja majd a nehezen leszorított hazai inflációt is 2024-ben.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Lisztes Krisztián beállhatott és ezután góllal üzent
- "Döbbenetes, hogy mit látunk itt" - óriási verekedés az NB II-ben, szurkolók és a biztonságiak ütötték egymást
- Mostantól három év börtön fenyegeti a vesztegetésen ért német képviselőket
- A pénzügyminiszter szerint a nyugdíjasok továbbra is számíthatnak a kormányra - a nap hírei
- Súlyos börtönt kapnak a homoszexuálisok Irakban
- Megállíthatatlannak látszik az orosz offenzíva