Hazánkban közel 2,5 millió ember szenved allergiás megbetegedésben és minden tizedik magyar allergiás a parlagfűre.
Ételrendelésnél rengeteg esetben nem ugyanazt az árat fizetjük egy burgerért vagy levesért, mint amikor ugyanazt az ételt ugyanabban az étteremben helyben fogyasztjuk el.
Amikor a Wolton vagy a Foodpandán böngészve nézegetjük egy-egy vendéglátóhely kínálatát, a legtöbb esetben eleve magasabb ára van ott az ételeknek, italoknak, mint az üzletben. És erre jön még rá a kiszállítási díj, illetve a rendszerhasználati vagy szolgáltatási díj.
A Telex kiszámolta, hogy házhozszállítás esetén 20-30, de van olyan is, hogy 40 százalékkal magasabb összegben kerül az alapétel. De egy esetben Vega Citynél azt tapasztalták, hogy 80 százalékkal drágább kiszállítva ugyanaz a rakott karfiol rizságyon.
Több ok miatt lehet drágább a házhoz szállított étel. Egyrészt kiszállításnál 27, helyben fogyasztásnál viszont csak 5 százalék az áfateher. Másrészt az ételfutár cégek jutalékot kérnek a vállalkozásoktól a rendelések után. Ez nem tudni, mennyi, mert a Foodpanda és a Wolt is üzleti titokként kezeli, de piaci információk alapján például a G7 korábban azt írta, átlagosan az ételár 15 százaléka lehet.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.