Az Aldi a közelmúltban intenzív erőfeszítéseket tett piaci részesedésének visszaszerzésére a 133 milliárd dolláros ausztrál szupermarket-szektorban
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy jogsértők voltak a televízióban bemutatott hősugárzó készülék hirdetései, ezért 125 milliós bírságot szabott ki az érintett vállalkozásokra.
A Versenyhivatal megállapította, hogy a Telemarketing International Kft. és anyavállalata, a Mediashop GmbH tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a "Starlyf Fast Heater" hősugárzó készülék népszerűsítésekor. A vizsgálatban feltártak alapján ugyanis a reklámokban
- valótlanul tulajdonítottak a terméknek különleges fűtési képességeket (pl. ilyen és ehhez hasonló állításokkal: "A forradalmi thermo-kerámia technológia lehetővé teszi, hogy apró mérete ellenére is olyan hatékonyan tudjon fűteni, mint egy nagyméretű radiátor"; "Egyetlen gombnyomással akár pillanatok alatt felfűthet egy szobát."; "rekordidő alatt akár 20 nm-re is kiváló")
- valótlanul állították, hogy az eszköz különleges árkedvezménnyel, valamint csak korlátozott ideig elérhető
- valótlanul tulajdonítottak gyógyhatást a fűtőkészüléknek ("enyhíti az ízületi gyulladás tüneteit")
- megtévesztő tájékoztatásokat tettek közzé a hősugárzó "delux" verziójáról
- megtévesztően kínálták a terméket "30 napos elégedettségi és pénz-visszafizetési garanciával", miközben az csak a telefonon vagy a webáruházban lebonyolított vásárlásra vonatkozott.
A GVH egyetemlegesen 125 milliós bírság megfizetésére kötelezte a két céget, valamint eltiltotta őket a további jogsértéstől. A hatóság a bírság kiszabásakor figyelembe vette többek között, hogy az érintett reklámok jelentős forgalmat generáltak, a Telemarketing International Kft. pedig visszaeső jogsértőnek bizonyult. A Hivatal jelentős (több mint 100 milliós) bírságcsökkentő tényezőként tekintett ugyanakkor arra, hogy a vállalkozások beismerték a jogsértést, és vállalták a gazdasági versenyre vonatkozó jogszabályok és normák követését elősegítő ún. megfelelési program kidolgozását és bevezetését. A GVH által előírt megfelelési intézkedések végrehajtása részeként a cégek külső jogi tanácsadó bevonásával elemzik tevékenységeik (különösen televíziós hirdetéseik) versenyjogi kockázatait, magatartási kódexet és eljárásrendet készítenek reklámjaik előzetes vizsgálatára, és ezek alkalmazására ki is képezik munkatársaikat.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Súlyos gondok vannak a Baltikum légiközlekedésével
- Női Vuelta - Vas Blanka az élre tört
- Német elnök: a 2004-es uniós bővítés "európai örömpillanat" volt
- Szorosabbra fűzi viszonyát Ukrajna és az Emírségek
- Kanyargós utakat jár be a pénz Kína és Oroszország között
- Csökken az ember ébersége a kanyaróval szemben - íme a számok