13 °C Budapest

Elkezdődött: filléres luxustermékek hódíthatják meg a magyar drogériákat

2018. november 8. 15:06

Egyre nagyobb teret hódítanak az organikus kozmetikumok, amelyek a jövőben ki is szoríthatják a piacról a hagyományos termékeket. Nem meglepő, hogy a világ legnagyobb kozmetikai és szépségápolási cége, a L'Oréal is új márkát dobott a piacra, ráadásul a biokozmetikiumok a nagyközönség számára is abszolút megfizethetőek: nagyjából 10 euróért, vagyis közel 3200 forintért bárki hozzájuthat a termékekhez.

Az organikus és natúrkozmetikumok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. A vásárlók számára egyre fontosabb, hogy minél kevesebb mesterséges anyagot tartalmazó készítményeket használjanak. Első körben nézzük, mi a különbség az organikus (vagy más néven bio) kozmetikumok és a natúrkozmetikumok között. Alapvetően a natúr minősítéshez arra van szükség, hogy a gyártó bizonyos mesterségges anyagokat egyáltalán ne hazsnáljon a készítés során, vagy kerüljön bizonyos eljárásokat. A bio vagy organikus minősítéshez viszont elengedhetetlen, hogy a kozmetikum meghatározott arányban ellenőrzött ökológiai termelésből származó mezőgazdasági alapanyogat használjon. Vagyis, az összes biokozmetikum natúr is egyben, de nem minden natúrkozmetikum bio.

A fentiek alapján azt gonolhatnánk, hogy a bio- és natúrkozmetikumok a hagyományos termékeknél jóval többe kerülnek. Ez azonban nem feltétlenül igaz. A világ legnagyobb kozmetikai és szépségápolási cége, a L'Oréal is látja a fantáziát a megfizethető biokozmetikumokban. Októberben dobták piacra Franciaországban a La Provencale nevű termékcsaládot, amely a nagyközönséget célozza meg: a készítmények ára nem haladja meg a 10 eurót, vagyis 3200 forintot.

Láttuk, hogy van egy piaci rés, hogy nagyon nagy a kereslet a természetes, organikus kozmetikumok iránt, ám a kínálat nem volt megfelelő

 - idézi a Reuters Celine Bruckert, a L'Oréal francia divíziójának termékigazgatóját.

A cég sok szépségipari márkával büszkélkedhet, olyanokkal, mint a Lancôme, a Maybelline, a Biotherm vagy a Garnier. A Reuters cikke szerint a Maybelline vagy a L'Oreal Paris kifejezetten jól teljesít az olyan piacokon mint, mint például Kína, a Garnier-nek viszont vannak nehézségei. Ráadásul az úgynevezett közönségcikk divízió (ide tartozik például a Garnier vagy a Maybelline New York vagy a L'Oréal Paris is) forgalmánaknövekedése lassú a luxus divízióéhoz képest (ide olyan márkák tartoznak, mint a Lancôme, a Giorgio Armani vagy a Ralph Lauren).

Nem meglepő, hogy épp az organikus kozmetikumokkal igyekeznek erősíteni a közönségcikk divízióhoz tartozó márkákat. 2019 elején a francia és a nyugat-európai üzletek polcain több új termék kap majd helyet. Arról, hogy a termékcsalád pontosan mikor és mely országokban lesznek elérghetőek, egyelőre nincs információ.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A vállalat termékeinek kevesebb mint két százaléka organikus, azonban a szegmens meglepően gyorsan nő: szeptember végéig globálisan 35,4 százalékkal nőtt az organikus termékek forgalma, míg a hagyományos kozmetikumoké 1,4 százalékkal csökkent.

A L'Oréal idén augusztusban egyébként felvásárolta a a Logocos Naturkosmetik AG természetes szépségápolással foglalkozó német vállalatot, és idén piacra dobtak egy természetes alapanyagok hozzáadásával készült és vegán hajápoló termékcsaládot is. Paul Agon, a L'Oréal elnök-vezérigazgatója közölte, a közönségcikk divízió a harmadik negyedévben 2,3 százalékos növekedést ért el, kevesebbet, mint amennyit terveztek, de úgy fogalmazott, a következő hónapokra vonatkoztatva látja a növekedés jeleit.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 2. csütörtök
Zsigmond
18. hét
Május 2.
Jelszó világnap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem