Az Aldi a közelmúltban intenzív erőfeszítéseket tett piaci részesedésének visszaszerzésére a 133 milliárd dolláros ausztrál szupermarket-szektorban
Az első félévben csaknem 50 százalékkal többet költöttünk határ túloldalán lévő áruházakban. A legkedveltebb vásárlási úticél Ausztria.
Sokkal többet költöttek a családok 2016. első félévében a határokon túli áruházakban, mint korábban. A különbség nem is kevés, hiszen a növekedés üteme 49 százalék volt, az előző év első feléhez képest. A bevásárlóturizmus javarészt az egynapos utazásokhoz kötődik, ami érhető, hiszen a cél a bevásárlás - írja közleményében a blokkk.com.
A bevásárló turista nyilván számol is, az árcédulák, a valutaárfolyamok és a benzinköltség alapján. A hazai piac zömében 27 százalékos áfakulcsa is felfelé húzza az árakon keresztül a bevásárlóturizmus mérlegét.
A webáruházas költekezés kiskereskedelmi ágát nézve (a KSH ezt méri, amiben például a pizza, vagy mozijegy megvásárlása már nincs benne) 2016. első félévében 131 milliárd forint értékű költekezést mért a KSH, aminek értéke ugyan nagyobb a bevásárló turizmusban elköltött 50 milliárd forintos összegnél, de bővülési üteme "csak" 30 százalék volt.
Ez annak tükrében is jelentős különbség, hogy a bevásárlóturizmusnak ellenlábasa a webáruház, hiszen az otthoni fotel kényelméből bármit meg lehet venni a határokon túlról az internet segítségével.
Melyik a legnépszerűbb vásárlási úticél?
Az egyes vásárlási céllal felkeresett országokat nézve természetes, hogy a szomszédbeliek áruházai viszik a prímet. Ausztria, ahol azért többnyire vaskosabbak az árcédulák, a legnagyobb pénztárca nyitogatója a határokon túlra kiruccanó magyar bevásárlóknak, a kinti költekezés közel 40 százalékos részarányával. Szlovákiában is sok pénz folyik el, de ennek összege már csak harmada az osztrákoknál elköltött összegnek. A szomszédokon túl Németország az egyetlen viszonylat, ahova még mennek bevásárolni magyarok, más távolabbi országba már nem. Feltehetően a használt személygépkocsi az egyetlen, aminek beszerzéséért messzebbre érdemes menni, de hát ennek is kialakult a saját üzletága, bár a kilométeróra üzletszerű tekergetése itt is, ott is nagy kockázatot jelent.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A magyar bevásárló turisták célországai:
- Ausztria
- Szlovákia
- Ukrajna
- Románia
- Németország
Mennyit költünk külföldön?
2015-ben 73 milliárd forintot költöttek a magyarok a külföldi boltokban vásárlási portyázásaik során. Az eddigi növekedési ütem mellett feltételezhető, hogy éves szinten túllépheti a 100 milliárd forintos határt a külhoni vásárlás értéke.
A Magyarországra vásárlási céllal látogató külföldiek költekezésében egyébként nem tapasztalható az előbbiekhez hasonló megugrás. 2016. első félévében 74 milliárd forintot költöttek a magyar boltokban a bevásárló turisták, ami persze azért több az egy évvel ezelőtti első félévi 61 milliárd forintnál, ötödével, ami úgyszintén jelentősebb bővülés.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Súlyos gondok vannak a Baltikum légiközlekedésével
- Női Vuelta - Vas Blanka az élre tört
- Német elnök: a 2004-es uniós bővítés "európai örömpillanat" volt
- Szorosabbra fűzi viszonyát Ukrajna és az Emírségek
- Kanyargós utakat jár be a pénz Kína és Oroszország között
- Csökken az ember ébersége a kanyaróval szemben - íme a számok