16 °C Budapest

Ilyen zöldségest sem láttunk még Budapesten

2015. április 26. 17:33

Budapesten terjeszkedik tovább az első magyar zöldség-gyümölcs franchise: a boltban több új vásárlástechnológiai eszközzel találkozhatnak a vevők.

Budapesten terjeszkedik a Vitamin Szalon: az első magyar zöldség-gyümölcs franchise hálózatnál a pultra került áruk döntő többségét magyar kertészek termelik.

Az üzletlánc a Pénzcentrumot arról tájékoztatta, hogy szegedi bemutató boltja után, tavaly év végén, szintén Szegeden nyitott meg a rendszer első franchise üzlete. A budapesti Campona bevásárlóközpontban most átadott második franchise üzlettel országos hálózatot akarnak kiépíteni.

A lánc koncepciója, hogy közvetlenül a hazai termelőktől beszerzett termékeknek teremtsen minőségi piacra jutási, megjelenési lehetőséget.

A boltokban számos új vásárlási megoldást találnak a vevők: az árukiemelő rendszer, az informatív, átlátható, integrált elektronikus ártáblák mellett légkondicionált, párásítóval ellátott, jól megvilágított szalonokban áttekinthetően, látványosan elrendezett választék várja a vásárlókat A vásárlási folyamatot szakképzett eladók, kóstoltató pult, receptnyomtató és árufelismerő okosmérlegek segítik.

A Vitamin Szalon árualapját előállító magyar termelők - akiknek bázisát a Kert-Ész Klub Magyarország tagjai adják - környezettudatos termeléssel állítják elő a legszigorúbb élelmiszerbiztonsági követelményeknek megfelelő termékeket. A termelők nevükkel, arcképükkel is felvállalják az általuk termelt zöldségeket-gyümölcsöket. Emellett szárazáru és magas minőségű hazai kézműves termékek - lekvárok, szörpök, tészták, mézek, snackek - is megtalálhatóak az üzletek kínálatában.

Mi az a franchise?

A franchise-vállalkozás tulajdonképpen egy szerződéses kapcsolaton alapuló együttműködési forma. Az együttműködési megállapodásban megjelenik egy értékkel bíró név, valamint a hozzá tartozó értékkel bíró üzleti tapasztalat használati jogának átadása, valamint az átvevő folyamatos támogatása.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az egyik vállalkozó tehát rendelkezik az átadható jogokkal, a másik pedig ezeket szerződés szerint használatra átveszi.

A zöldségpiacon a modern csatornák szerepe erősödik

Zöldségből és gyümölcsből a magyar háztartások egyre kevesebbet és ritkábban vásárolnak annak ellenére, hogy e friss áruk töretlenül a legkedveltebb élelmiszerek közé tartoznak. A beszerzési helyeket tekintve a hagyományos csatornák még mindig fontos szerepet játszanak. Gyümölcsből legtöbb nyáron fogy, a zöldségek iránt pedig a friss idénytermények megjelenésével ugrik meg a kereslet - derül ki a GfK 2014-es piackutatásából.

A friss zöldség és gyümölcs továbbra is a legkedveltebb élelmiszerek közé tartozik Magyarországon, és ennek nyomán minden magyar család asztalára kerül is. A vásárlói kör stabil, ugyanakkor az elmúlt évek tendenciái azt mutatják, hogy a magyar háztartások mind zöldségből, mind gyümölcsből összességében és alkalmanként is kevesebbet, ráadásul ritkábban vásárolnak. Egy átlagos háztartás egy év alatt közel 70 kilogrammnyi gyümölcsöt és 130 kilogrammnyi zöldséget vesz. A legintenzívebb zöldség- és gyümölcsvásárlók az idősebb, 50 évnél idősebb háziasszony által vezetett, valamint a magasabb jövedelemmel rendelkező háztartások.

A háztartások beszerzési forrásai közül a hagyományos kereskedelmi csatornák (piacok, utcai árusok, zöldség- és gyümölcsboltok, kistermelők) továbbra is fontos szerepet játszanak: otthoni fogyasztásra mind a zöldség-, mind a gyümölcsmennyiség közel 40 százalékát itt szerzik be. A gyümölcs esetében a hagyományos csatornák részesedése évek óta stabil, a hipermarketek csökkenő piaci részesedését leginkább a diszkontok, hazai láncok, valamint a független kisboltok növekvő szerepe ellensúlyozza. A zöldségpiacon a hagyományos beszerzési helyek fontossága ellenben csökkenőben van és a modern kereskedelmi csatornák (szupermarketek, hipermarketek, valamint diszkontok) szerepe erősödik.

Friss gyümölcsöt átlagosan másfél hetente vásárolnak a háztartások és egy-egy alkalommal közel 2 kilogrammot. Slágernek továbbra is az alma és a banán számít, amelyekből a háztartások évente átlagosan 10-11 alkalommal tesznek kosarukba.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm