A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Több mint 300 millió forintos áfacsalásra derítettek fényt egy számlázási láncolat felszámolásával a Nemzeti Adó- és Vámhivatal adóellenőrei. A cégláncolat fiktív értékesítési sorozattal tej és egyéb élelmiszerek magyarországi forgalmazása közben próbálta eltüntetni az áfát.
Külföldről származó, több magyar cégen átfuttatott árukészletet; főként UHT tejet, amellett trappista sajtot, kristálycukrot és étolajat is értékesített egy magyarországi hipermarketnek a revizorok által vizsgált cégcsoport. A termékeket ugyanazon tulajdonosi körhöz tartozó társaságoktól szerezték be, és a számlázási láncolat kiépítésénél minél több szereplő közbeékelésére törekedtek. A NAV adóellenőrzései nyomán egyértelműen kiderült, hogy valójában nem a számlakibocsátó társaságoktól származik az áru, azok nem is végeztek valódi gazdasági tevékenységet, közbeiktatásukra a törvénytelen áfalevonás miatt volt szükség.
A látszat kedvéért a számlázási lánc tagjai például különböző raktárakat neveztek meg az árukészlet tárolási helyeként, azonban ezeken a helyeken a termékekkel senki nem találkozott, azokat ott nem tárolták, az állítólagos beszállítókat nem is ismerik. A fiktív szállítást alátámasztó gépjárművek adatai is hiteltelennek bizonyultak, például az egyik teherautó a kérdéses időszakban a NAV telephelyén volt, mert korábban már lefoglalta a hivatal. Az eddigi adatok szerint ennek a láncolatnak a működése csaknem 310 millió forint áfahiányt okozott az államnak.
A NAV több ízben feltárt hasonló módszerekkel kárt okozó cégláncolatokat, és továbbra is kiemelt figyelmet fordít a költségvetés adóbevételeire kockázatot jelentő élelmiszerek és egyéb termékek kereskedelmére.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság
- Jön a vége: nem lehet megúszni a külföldi autós szabálytalanságokat
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni