Az S&P friss osztályzata kapcsán megszólalt a Nemzetgazdasági Minisztérium és Varga Mihály pénzügyminiszter is.
Bár a járványhatás lassan kezd kikopni a turizmusból, azért a külföldi utazásokat nézve bőven van mit behozni a pandémia előtti szinthez képest - derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet idei első negyedévben készített felméréséből az derül ki, hogy a 30-59 éves korosztály legalább ötnapos külföldi utazást tervező tagjainak 68 százaléka nyáron utazna. A KSH adatai szerint a múlt év második és harmadik negyedévében 4,2 millió alkalommal utaztak több napra külföldre a magyarok, szemben a 2019 hasonló időszakára jutó 5,5 millió utazással.
Bár a turizmus elindult a járvány utáni mélypont utáni emelkedőn, még közel sincs olyan jó formában, mint a járvány előtt. Ebben szerepet játszhat az is, hogy az árak emelkedése miatt a reálbérek negatív tartományba kerültek, így csökkent a magyarok vásárlóereje.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) összeállításából kiderül, hogy 2022-ben, a nyári hónapokat is magában foglaló második és harmadik negyedévben a magyarok közel 4,2 millió alkalommal voltak többnapos külföldi utazáson, ami 25 százalékkal maradt el 2019 azonos időszakától. Az még kérdés, hogy az idei idegenforgalmi szezonban a csökkenő vásárlóerő mennyire fogja vissza a magyarok utazási kedvét: egyes hírek szerint 40%-kal kevesebb eddig a vendég a magyar tenger partján.
A K&H első negyedévben ismétlődő jelleggel végzett kutatása szerint a 30-59 évesek hatoda tervez legalább ötnapos külföldi utazást az idén. A tavalyi évhez hasonlóan nagy többségük - 69 százalékuk – elsősorban a nyári hónapokban utazna külföldre. Emellett 9 százalékuk már az első negyedévben is letudta ezt az utazást, míg 10, illetve 12 százalékuk a harmadik vagy a negyedik negyedévben kerít sort rá, esetleg ismételten is.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Vonatbeleset Németországban két sérülttel
- Eb-züstérmes a Szabó Bence, Furkó Kálmán könnyűsúlyú kettes
- A Fidesz budapesti polgármesterjelöltjéről kérdezi a belügyminisztert a DK
- Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?
- Így kampányolt Budapesten Orbán Viktor - fotók
- Halálos dróntámadás érte a Khor Mort