Az MNB két gyorskölcsönző intézmény több, aggályosnak ítélt általános szerződési feltételeit módosíttatta az érintett piaci szereplőkkel együttműködve.
Új fejlesztés érkezik hazánkba, aminek a leginkább a kiskereskedők, és a bankintézetek fognak örülni. Segítségével ugyanis könnyedén nyomon lehet követni, hogy mire szeretünk leginkább pénzt költeni. Így derült ki, hogy a magyarok az utóbbi időszakban éttermekben költötték el a legtöbb pénzt.
A Mastercard bejelentette, hogy több európai országra, köztük Magyarországra is kiterjeszti Mastercard SpendingPulseTM mérési szolgáltatását. Ennek a mutatónak köszönhetően a kiskereskedők, a pénzintézetek és más döntéshozók is naprakész, megbízható információkat kaphatnak a fogyasztói kiadásokról, fizetési preferenciákról, vagy akár a vásárlások helyszínéről.
Európa-szerte egy nagy egyensúlyváltás zajlik, mivel a fogyasztók a különböző termékek vásárlása helyett egyre szívesebben választják azokat az élményeket, amelyektől az elmúlt két évben megfosztották őket. Ez jó hír az olyan élményalapú ágazatok számára, mint a gasztronómia és vendéglátás. Az adatok alapján azt látjuk, hogy a magasabb árak ellenére a fogyasztók egyelőre rezíliensek maradtak, a költekezés széles körben folytatódik, bár már kezdjük látni a változásokat is ebben a tekintetben
— mondta Natalia Lechmanova, a Mastercard Economics Institute vezető közgazdásza.
A cég májusi kutatásának eredményei azt mutatják, hogy a világjárvány okozta korlátozások enyhülésével a kiadások az egyes ágazatok és csatornák között is megváltoztak:
- az autóipar kivételével a legtöbb piacon emelkedett a forgalom 2021-hez, de még a 2019-es pandémiát megelőző májusi adatokhoz képest is.
- az országok többségében élénkülnek a fizikai üzletekben történő eladások.
- az e-kereskedelmi eladások lassultak, de a 2019-es járvány előtti állapothoz képest továbbra is nagymértékben emelkedtek.
Az olyan ágazatokban, mint az elektronika, az élelmiszeripar és a bútoripar, májusban csökkent az éves növekedési ütem. A magyar vásárlók például 24%-kal kevesebbet költöttek lakberendezésre, de majdnem 120%-kal több pénzt költöttek el éttermekben. Ez is jól példázza azt, hogy a korlátozások enyhülésével a vásárlók a késztermékek helyett inkább szolgáltatásokra költöttek. Érdekesség, hogy a trendekkel ellentétben itthon az elektronikai cikkek utáni kereslet több mint 30%-kal növekedett, ami még a pandémia előtti időszakot is meghaladó eredmény.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Hazánkban a legnagyobb bővülés egyértelműen a szállodák és szálláshelyek ágazatában volt, ez a szektor több mint 170%-kal nőtt, ami több, mint 2,5-szerese a pandémia előtti ütemnek.
Az olyan, fogyasztói mobilitáshoz és élményekhez kapcsolódó ágazatokban, mint például az éttermek és a szálláshelyek, világszerte rendkívüli növekedés tapasztalható a tavalyi évhez képest. Ezt a felhalmozódott kereslet, az utazáshoz való széles körű visszatérés, valamint az áremelkedések okozzák. Itthon a korábban említett lakberendezés mellett még az élelmiszerre való költés növekedett a legkisebb mértékben, de még ez is maghaladta a világjárvány előtti bővülés mértékét.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Robert Fico Kína felé fordul, mert az EU számára kimerült
- Rengeteg halálos áldozata van a Rafahot és Gázavárost ért bombázásnak
- Kijev több veszteséget is beismert
- Így indulhatnak a nemzetiségi választáson induló jelöltek
- Izrael megnyitotta az asdodi kikötőt
- Nebraskában a tornádó 250 kilométeres óránkénti sebességet meghaladó széllökésekkel haladt