Az elnök május 8-tól 10-ig tartó budapesti programja során tárgyalást folytat a magyar miniszterelnökkel és a köztársasági elnökkel.
A több évnyi építkezés után végre megnyílik a főváros negyedik metróvonala, mely új kapcsolatot teremt átépített és felújított közterületek között. Ennek kapcsán interaktív infografikánkból megtudhatsz mindent, amit csak az új vonalról érdemes.
Az új metróvonal a három budapesti nehézmetró (2-es, 3-as és 4-es vonalak) közül a legrövidebb, valamint a legkevesebb megállóval, a legrövidebb peronnal és a legrövidebb szerelvényekkel rendelkező lesz. A hivatalos menetrend alapján egyben a leglassabb is lesz, legalábbis ez jön ki, ha elosztjuk a vonalhosszt a menetidővel. Ennek oka feltehetően a sűrű megállókiosztás, ami miatt sok kritika érte a 4-es metrót. A másik két vonalhoz képest valóban sűrűbben helyezkednek el az új vonal megállói, azonban nem szabad elfelejteni, hogy a 4-es metró végig a belvárosban fut. A 2-es és a 3-as metró belvárosi szakaszain hasonlóan rövid az átlagos megállóköz. Gondoljunk csak bele, milyen közel van egymáshoz a Deák tér és a Ferenciek tere.
Az akadálymentes közlekedés jegyében a 4-es metró vonalán közel annyi mozgólépcső épült, mint a többi metró vonalon összesen. (Ebbe persze beletartoznak az átszállást biztosító mozgólépcsők is a Kálvin téren és a Keleti pályaudvarnál.) Emellett az új vonal lesz az első, ami teljesen akadálymentesen épült, ezt összesen 22 lift biztosítja.
A 4-es metró mintegy 8 perccel rövidíti le a jelenleg a 7E és 107E buszok által hivatalosan 22 perc alatt megtett Keleti pályaudvar-Kelenföld vasútállomás útvonalat. A két csomópont között eddig is létezett egy kevéssé ismert és használt kötöttpályás összeköttetés - a vasút révén. A szombathelyi gyors 2 óránként biztosítja ezt a kapcsolatot, időnként kiegészülve a győri gyorssal és néhány InterCity vonattal. A hivatalos vasúti menetrend szerint 13 perc a menetidő, azaz ugyanannyi vagy 1 perccel rövidebb, mint a 4-es metróé. (A BKK oldalára felkerült hivatalosan menetrend 13 perccel számol, a korábbi kommunikáció azonban 14 perces menetidőt tartalmazott. Az utasforgalom megindulása után kiderül majd, melyik a reális.) Természetesen a 3 percenként járó metrónak nem valós alternatívája az átlag 1 óránként járó vonat, igaz Budapest-bérlettel mindkettő igénybe vehető.
A metró használatának ösztönzése érdekében jelentősen átalakul a város autóbusz- és trolibusz hálózata. Sokaknak biztosan hiányozni fognak a Rákóczi út és a Bartók Béla út gyorsjáratai és nehéz lesz megszokni, hogy az eddig jól bevált átszállási pontok (Ferenciek tere, Blaha Lujza tér) helyett újakat (Kálvin tér, Rákóczi tér) lesz majd célszerű használni. Az új vonal azonban mindenképp segít majd a gyors és kényelmes városon belüli utazásban, különösen a nyári melegben válhat igazán közkedveltté a föld alatti utazás, a légkondicionált szerelvényeknek köszönhetően.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
2015 tavaszától pedig, ha a terveknek megfelelően kiszedik a vezetőfülkéket, nem csak az állomások építészete vonzza majd az utasokat, hanem a szerelvények végéből élvezhető egyedülálló látvány is.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- 20 centis késsel szúrta hátba osztálytársát – új részletek a bőnyi borzalomról
- Ingyenes egészségügyi szűrőprogramot indít a főváros
- Tálas Péter: a nukleáris fenyegetés csak stratégiai kommunikáció
- Szentkirályi Alexandra egy csokor gazzal köszöntötte Karácsony Gergelyt
- A 13-as után a 18-as mezszámot sem viselheti többé senki a Győrnél
- Választási részvételre ösztönző kampányt indított az EP