A tróger szakik például gipszkartont tettek a kültéri csempelapok alá, amit szigorúan tilós - pár eső után el is kezdett leválni a burkolat, így a...
Egyre égetőbb probléma Magyarországon, hogy nincs elég autószerelő. Jóval nagyobb a kereslet, mint a kínálat, képzett szakembereket nehezen találnak a szervizek. Aki teheti, az ugyanis külföldre megy. Németországban nem álom a bruttó 2000 eurós fizetés sem, sőt, találtunk olyan álláshirdetést, ahol ennyit nettóban is kifizetnek. Dániában nettó 650 ezer forintnak megfelelő bért is lehet keresni. Miközben itthon sok helyen csak bruttó 220-270 ezres fizetéssel csábítják a munkaerőt.
"24 nap szabadság, üdülési hozzájárulás és karácsonyi jutalom, munkavégzés hétfőtől péntekig, a hétvége szabad" - áll az egyik álláskereső portál egyik hirdetésében. A bökkenő az, hogy nem Magyarországra, hanem egy német céghez keresnek tapasztalattal rendelkező, németül tudó autószerelőket.
Rengeteg, a fentihez hasonló munkalehetőséget lehet találni az interneten. A legtöbb külföldi munkánál ráadásul biztosítják a szállást is. A bérek változóak: egy osztrák cég havonta nettó 1300, egy német vállalat nettó 1500, míg egy másik német cég több, mint 2000 eurós fizetést ajánl. Sok helyen még a kiutazás költségeit is fedezik, ha nem is teljes egészében, de több olyan ajánlatot is találtunk, ahol több száz euróval beszáll a munkáltató az üzemanyagköltségbe.
Kíváncsiak voltunk, Magyarországon mennyiért keresnek embert a szervizek. Az elmúlt években egyre többet hallani arról, hogy súlyos gondot okoz a járműiparban az, hogy nincs elég szakképzett autószerelő. Spindler Tibor, az Autószerelők Országos Egyesületének (AOE) elnöke januárban azt nyilatkozta, hogy a legálisan működő 9-11 ezer szervizből legalább 2-3 ezer szakember hiányzik.
Azt, hogy óriási a baj, Budai Sándor, a Budai Autoszerviz tulajdonosa is megerősítette a Pénzcentrumnak. Azt mondta, nagyon komoly munkaerőhiány van, szinte lehetetlen megfelelő szakembert találni. Ő is hónapok óta küzd azzal, hogy megtalálja a leendő kollégát, akire nagy szükség lenne, mert rengeteg a munka.
- mondta.
Az interneten keresgélve valóban rengeteg olyan álláshirdetést találtuk, melyekben magyar cégek autószerelőket keresnek. "Kezdő fizetés: nettó 250000Ft és havi 25000Ft bónusz. Továbbá kb. 10000 - 40000Ft havi jatt" - áll az egyik apróhirdetésben, amelyben kiemelik, a szerviz fűtött, nem a hidegben kell dolgozni, és jár szabadság.
Más helyen bruttó 270 ezres jövedelmet ajánlanak, úgy, hogy a leendő munkavállalót teljes munkaidős alkalmazotti jogviszonyban alkalmaznák. Van olyan szerviz is, ahol a fizetést a szakmai tudás és a munkavégzés alapján határozzák meg, ez alapján 180000 és 350000 forint között lehet keresni. Pályakezdőket és gyakorlott szakembereket egyaránt várnak. Jól mutatja a hatalmas munkaerőhiányt, hogy az egyik márkafüggetlen szerviz autószerelőt "vagy az autók iránt érdeklődő jó műszaki érzékkel rendelkező munkatársakat" is felvenne.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Szükség esetén még albérletet is biztosítanak a leendő munkavállalóknak, aki havonta nettó 300 ezer forintot vihet haza. Az általunk talált álláshirdetésekben egyébként, amelyekben a hirdetők a fizetés összegét is feltüntették, a munkavégzés helye Budapest.
Megéri külföldre menni
Szeptember elején egy Dániában dolgozó magyar autószerelő srác osztotta meg velünk tapasztalatait.
- mondta a 24 Tamás, aki kicsit több, mint két évvel ezelőtt döntött úgy, hogy új életet kezd külföldön. Akkor épp a harmadik munkahelyét kereste, mert anyagilag csak nehezen jött ki. Nappal egy autószerelő műhelyben dolgozott és éjszakánként Pesten sofőrködött. Az interneten talált egy apróhirdetést, jelentkezett, és a kezdő fizetése nettó 300-350 ezer forint körül volt. Egy kis dán családi vállalkozáshoz került, ahol Kínából rendelt traktorokat szerelt össze, plusz besegített a házkörüli munkákban
Egy év után munkahelyet váltott, és géplakatos- és kovácsműhelyben helyezkedett el. 4 hónapig dolgozott ott, de nem igazán találta a helyét. Azzal szeretett volna foglalkozni, amivel Magyarországon is: autószerelőként szeretett volna dolgozni. Egy nap a főnöke jelezte, nem megy jól az üzlet, érdemes lenne munka után néznie. Írt neki ajánlólevelet, ami kint nagyon fontos, Tamás pedig kinyomtatta az önéletrajzát, majd felkerekedett és bejárta a környéket. Minden autószerelő-műhelybe beadta az önéletrajzát, köztük egy Bosch szervizbe is - épp abba, amelyikkel volt főnöke, a kovácsműhely tulajdonosa is kapcsolatban állt. A szerelőműhely vezetője felhívta Tamás korábbi munkaadóját, és végül a magyar srác meg is kapta az állást, jelenleg is ott dolgozik.
Azt mondta, nem bánta meg, hogy Dániába költözött, sőt. A dán nyelvtudás ugyan elengedhetetlen ahhoz, hogy valaki jó munkát találjon, de kint ingyenes a nyelvtanfolyam, tehát aki akarja, az megtanulhatja a nyelvet.
- mesélte hozzátéve, nagyon könnyen beilleszkedett, a dánok kedvesek, elfogadták. Arról is beszélt, hogy Dániában is keresik a jó külföldi munkaerőt, már egy barátja is utánament, és elhelyezkedett annál a cégnél, ahol korábban ő dolgozott.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Robert Fico Kína felé fordul, mert az EU számára kimerült
- Rengeteg halálos áldozata van a Rafahot és Gázavárost ért bombázásnak
- Kijev több veszteséget is beismert
- Így indulhatnak a nemzetiségi választáson induló jelöltek
- Izrael megnyitotta az asdodi kikötőt
- Nebraskában a tornádó 250 kilométeres óránkénti sebességet meghaladó széllökésekkel haladt