A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Minden helyzetben vannak vesztesek és nyertesek, mégis nagy küzdelem vár a vállalkozókra a háborús időszakban. Lakatos Péter, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) társelnöke a Világgazdaságnak árulta el, hogy sok múlik azon, hogy a cégek kellően rugalmasak és ütésállóak. Különben könnyen nem élhetik túl ezt az időszakot.
Az orosz-ukrán háború még csak egy hónappal ezelőtt robbant ki és egyelőre felmérhetetlen, hogy a gazdaság szövete mennyire fog sérülni, ugyanis ez nagyban függ a háború hosszától és az azt lezáró egyezmények tartalmától. Azt viszont Lakatos Péter szerint egyértelmű, hogy már most nagyon erős, szokatlan behatásoknak van kitéve a rendszer.
Az viszont, akinek sikerült jól megértenie, felmérnie ezeknek a logikáját, irányát, ütemét és szervezetileg is rugalmas a működése, az akár könnyedén hatalmas előnyre is tehet szert a versenytársaival szemben. Persze szimplán ez a rugalmasság nem elég, hiszen a vállalkozásoknak ütésállóknak is kell lenniük, hogy egyáltalán túléljék ezt az időszakot.
Az MGYOSZ társelnöke felhívta arra is a figyelmet, hogy bár nem tartja ördögtől valónak a hatósági árakat és azok alkalmazását a piac tökéletlensége esetén, ugyanakkor indokoltnak kell lenniük és mindenekelőtt átmenetinek és a legszélesebb értelemben normatívnak. Ugyanis szerinte ezek az állami beavatkozások az elmúlt 30 évben egy-egy koporsószöget jelentettek a szabadpiac evolúciójában. Ugyanis bár a társadalmi feszültségeket enyhítették, de beleavatkoztak a piac természetes működésébe.
Lakatos Péter elmondta, hogy a hazai vállalkozások életét már így is számtalan körülmény nehezíti, így könnyű szerrel előfordulhat egy nagyobb elbocsátási hullám is, aminek az lesz az eredménye, hogy a piac továbbra is munkaerőhiánytól fog szenvedni. Számításai szerint ugyanis, ha a turizmusnak sikerült visszatérnie a régi lendületéhez, ami mellé egy átlagos építőipari konjunktúra társulna, akkor mindenképpen munkaerőimportra lesz szükség.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Jól nézze meg, hogy kire szavaz, simán lehet külföldi polgármestere
- Varga Mihály videón beszélt a nyugdíjak emeléséről
- Különleges kéktúrás kiállítása nyílt Burger Barnának
- Joe Bidennek újabb baja van Donald Trumppal, a korát is említette
- A baloldal új receptmessiásairól beszélt Kocsis Máté
- Veszélyes német fegyvert követel Ukrajnának a lengyel külügyminiszter