A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben.
Az változás által érintett vállalkozásoknak november elsejétől él a regisztrációs, 2022 júliusától pedig pedig az adatszolgáltatási kötelezettségük.
Még a június 25-i Magyar Közlönyben jelent meg a turisztikai törvény azon módosítása, ami szerint november 1-jétől már nemcsak a szálláshely-szolgáltatóknak, hanem a vendéglátó üzletek, valamint a „turisztikai attrakciók” üzemeltetőinek is regisztrálniuk kell a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltatási Központ (NTAK) rendszerében.
Ez az összes olyan éttermet, büfét, cukrászdát, kávézót, italüzletet, bárt, zenés-táncos szórakozóhelyet, gyorséttermet és alkalmi vendéglátóhelyet érinti is, amik online pénztárgép használatára kötelezettek. A munkahelyi és közétkeztetőkre, és a rendezvényi étkeztetőkre és mozgó vendéglátóhelyekre viszont nem vonatkozik majd az új szabályozás.
A szállásadóknak már egy ideje anonim módon adatot kell szolgáltatniuk az az NTAK-ban a vendégek koráról, neméről, a településről, ahol laknak, az állampolgárságáról, ez egészül ki azzal, hogy szeptembertől a VIZA-rendszerbe okmányolvasóval is fel kell vinniük a vendégek adatait. 2022. július 1-jétől pedig a már működő vendéglátóknak is kötelező lesz az NTAK-os adatszolgáltatás – ha valaki újonnan kezdi a tevékenységét, annak pedig öt napon belül kell eleget kell tennie adatszolgáltatási kötelezettségének. Az NTAK-ot üzemeltető Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) térítésmentesen biztosítja majd az ehhez szükséges szoftvert.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.