Az online konferenciákkal töredékére csökkenthető a céges utazások száma, ezzel pedig komoly pénzeket takaríthat meg egy-egy cég. Nem véletlen, hogy az internetes megbeszélések ugrásszerűen megnőttek mostanában.
Akár már 500 dollárért (120 ezer forint) vásárolhatunk olyan szoftvereket, amelyek alkalmasak arra, hogy megfelelően lebonyolítsunk egy online konferenciát. Sok amerikai vállalatot a gazdasági világválság kényszerít arra, hogy az üzleti utazások költségén is spóroljon, ezért egyre gyakrabban használják a kommunikáció más eszközeit.
Persze a megoldás nem újdonság, már több mint egy évtizede bevett gyakorlat az üzleti életben. Ugyanakkor sok cég eddig fontosnak tartotta a személyes partneri kapcsolatot üzletfeleivel, és a személyes tárgyalások erejében hittek. A recesszió azonban rákényszeríti az üzleti világot a takarékosságra, az anyagi nehézségek sok szabélyt felülírnak.
Ráadásul a technológia fejlődésével egyre könnyebb online tárgyalásokat folytatni: már nem csak irodánkban ülve konzultálhatunk partnereinkkel, hanem laptopunk vagy videotelefonálásra alkalmas mobilunk segítségével szinte bárhonnan elérhetjük őket. Ugyanakkor egyre többen kapcsolódhatnak be egy tárgyalásba, akár több tucat résztvevővel is számolhatunk.
Természetesen a komolyabb cégek nem elégedhetnek meg egy laptop és egy webkamera használatával: egy nagyvállalatnak akár több tízmillió forintos tétel is lehet egy ilyen rendszer kiépítése. Azonban szakértők szerint még a kisvállalatoknak is érdemes beruházni egy egyszerűbb felszerelésbe, hiszen a trendek mindenképp az ilyen megoldások használata felé mutatnak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








