David Einhorn milliárdos befektető szerint az arany árának emelkedése mögött a keleti országok nyugatiaktól való aranyvásárlása áll.
Az elektromos járművek (EV) és az EV-töltők globális piaca a 2022-es év viharos első felét követően újra fellendült, és világszerte jelentősen fejlődött. Az előrejelzések szerint ennek köszönhetően 2030-ra a világon értékesített autók több mint fele az elektromos autók közül kerülhet ki.
A Roland Berger „EV Charging Index” című tanulmányának negyedik kiadása a legfontosabb piaci mutatókra, a vezető országok teljesítményére és a töltőinfrastruktúra bővítésének trendjeire összpontosít. Az iparág a tavalyi év elején az ukrajnai háború kitörése és az azt követő energiaválság miatt kihívásokkal szembesült, míg 2022 végére – részben a mérséklődő villamosenergia-áraknak köszönhetően – az EV-értékesítés és a töltőinfrastruktúra különösen jól teljesített.
A piaci növekedés igazi mozgatórugója a töltőhálózatok gyors terjedése volt – olvasható a Roland Berger EV Charging Index legfrissebb tanulmányában. A gyorstöltők ma már a nyilvános töltőinfrastruktúra több mint egyötödét teszik ki világszerte. Az elektromos autó tulajdonosok 83 százaléka szerint a nyilvános töltőhálózatok használata kényelmesebb és könnyebben elérhető volt az év második felére, mint korábban. Szembetűnő azonban, hogy az OEM-ek eltérő töltési stratégiákat követtek.
Az ágazatban meghatározó országok teljesítményét, az elektromos járművek globális értékesítését és a töltőinfrastruktúra fejlesztése terén elért előrehaladást vette górcső alá a Roland Berger tanulmánya. A főbb megállapítások a széles körű iparági interjúkon és 16 ezer európai, ázsiai, észak- és dél-amerikai, valamint közel-keleti válaszadó megkérdezésén alapultak
– mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere.
Németország megszilárdította kedvező pozícióját a globális elektromosjármű-piacon. Kína ismét az első helyre került az index rangsorában, előnye a többi országgal szemben azonban jelentősen csökkent a tanulmány korábbi kiadásaihoz képest. A Közel-Kelet és Délkelet-Ázsia országainak javuló teljesítménye az elektromos járművek töltésének egészséges és növekvő globális piacát jelzi a Roland Berger szakértői szerint.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A jelentés rávilágított a fogyasztói magatartás alakulására is. A megkérdezettek válaszai alapján az elektromos autók tulajdonosainak közel 90%-a állította, hogy a nyilvános töltőállomásokat részesítik előnyben. Több mint 30%-uk hetente akár háromszor vagy többször is használja a nyilvános töltőállomásokat. Emiatt továbbra is a töltőállomással rendelkező munkahelyek számítanak a legnépszerűbbnek, ahol az emberek kényelmesen feltölthetik járműveiket a munkaidő alatt. A hatótávolságtól való félelem ellenben még mindig komoly problémát jelent, az ázsiai autóvezetők 70%-a elégedetlen a töltőhálózattal.
Az autógyártók eltérő megközelítést alkalmaznak
Az általános növekedéshez több közelmúltbeli esemény is hozzájárult. Az EV-piacon zajló árverseny miatt az alacsonyabb árkategóriájú EV-modellek nagyobb hangsúlyt kaptak, ami arra késztette az OEM-gyártókat, hogy gyorsan reagáljanak. Az olyan vállalatok, mint a Tesla és a BYD, módosítják az árakat és megfizethetőbb lehetőségeket kínálnak, míg az amerikai OEM-gyártók a töltési technológia szabványosítását tekintik az elektromos mobilitás felgyorsításának fő mozgatórugójának. Továbbá a töltési piac fejlődése is szerepet játszott: a Tesla 2022 végén kezdte el kommunikálni, hogy minden elektromos autó számára megnyitja szupertöltő-hálózatát, a GM pedig bejelentette, hogy holisztikus töltési szolgáltatásokat indít leányvállalatán, a GM Energy-n keresztül.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Vigyázat, veszélyes kártevő épül be a telefonba, viszi az adatainkat is
- Kijöttek a számok: nem nyughatnak a magyar nyugdíjasok
- Horgászálom: két nap alatt két rekord a Tisza-tavon – képek
- Élvezze ki a tavaszt, mert már a kanyarban a fordulat
- Olyan dolgot műveltek a Balatonhoz közel, amit nagyon nem kellett volna
- Mint egy akciófilmben: tíz kilométeren át üldöztek a rendőrök az ámokfutót – videó